نشریه هنگ کنگی: اتهامات نتانیاهو به ایران واهی است

نشریه هنگ کنگی: اتهامات نتانیاهو به ایران واهی است
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 10:36

یک نشریه هنگ کنگی امروز چهارشنبه نوشت اتهاماتی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه اتمی ایران مطرح کرده بی اساس و واهی است.

العالم ـ آسیا

روزنامه "مورنینگ پست" از هنگ کنگ نوشت: نتانیاهو در حالی اتهاماتی در خصوص برنامه هسته ای ایران طرح کرده است که برای آنها دلایل و مدارک کافی ندارد در ثانی به هیچوجه نمی تواند موید این باشد که ایران پس از توافقنامه 2015 دست به اقدامی مغایر با تعهداتش زده باشد.
روزنامه طرح این مساله را در شرایطی که چند روز بیشتر به تصمیم گیری دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره ماندن و یا خروج در توافق هسته ای نمانده، تردید برانگیز دانسته است.
گزارش می افزاید که اتهامات در حالی مطرح می شود که ایران همیشه تاکید کرده است هرگز در مسیر ساخت تسلیحات هسته ای حرکت نکرده و برنامه اتمی این کشور کاملا صلح آمیز است.
روزنامه از قول 'راب مالی' از مقام های دولت باراک اوباما رییس جمهور وقت آمریکا که توافق هسته ای دوره وی امضا شد آورده است: همه می دانند نتانیاهو مورد تازه ای مطرح نکرده است.
وی می افزاید نخست وزیر اسراییل خیلی تلاش می کند تا برای برنامه تلویزیونی خود بیننده ای داشته باشد اما او فقط یک بیننده دارد که او ترامپ است و تازه او هم هنوز در باره توافق هسته ای ایران به نتیجه گیری دقیقی نرسیده است.
به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس دوشنبه ‌شب در اقدامی نمایشی، مدعی شد اسنادی در اختیار این رژیم است که نشان می‌دهد ایران پیش از برجام، برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای تلاش می‌کرده و پس ‌از این توافق نیز ایران فعالیت‌ها را به‌صورت مخفیانه ادامه می‌دهد.
اظهارات نتانیاهو در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از روز اجرای برجام در 17 ژانویه 2016 (27 دی 1394) تاکنون دست‌کم 10 بار پایبندی کامل ایران به توافق هسته‌ای را تائید کرده است. 
همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به ‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها