ادامه ناآرامی در ارمنستان؛

درخواست رهبر اپوزیسیون ارمنستان برای نافرمانی مدنی/ هواداران پاشینیان خیابان‌های ایروان را مسدود کردند

درخواست رهبر اپوزیسیون ارمنستان برای نافرمانی مدنی/ هواداران پاشینیان خیابان‌های ایروان را مسدود کردند
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 11:06

رهبر اپوزیسیون ارمنستان پس از ناکامی در کسب کرسی نخست وزیری طرفداران خود را به نافرمانی مدنی فراخواند.

العالم - آسیا

رهبر اپوزیسیون ارمنستان که نخست وزیر کهنه کار این کشور را مجبور به کناره گیری کرده بود، نافرمانی مدنی سراسری اعلام کرد زیرا حزب حاکم تلاش وی را برای تصدی سمت نخست وزیری ناکام گذاشت.

ده ها هزار تن از معترضان در ارمنستان امروز چهارشنبه،  برخی از مسیرها در ایروان پایتخت این کشور و مسیری به سمت فرودگاه را مسدود کردند این اقدام پس از آن صورت گرفت که «نیکول پاشینیان» رهبر  مخالفان فراخوان نافرمانی مدنی در سراسر کشور داد.

نیکول پاشینیان رهبر اپوزیسیون ارمنستان در جمع دهها هزار نفر از طرفدارانش در ایروان پایتخت این کشور گفت : ما از صبح امروز چهارشنبه مسیرهای جاده ای و ریلی و فروگاه ها را به تعطیلی خواهیم کشاند.   

پیش بینی می شود که نافرمانی مدنی در این کشور که قبلاً جزء اتحاد جماهیر شوروی بود، یک روز کامل ادامه داشته باشد و به درگیری مخالفان با نیروهای سرویس های امنیتی که همچنان تحت کنترل حزب حاکم است، بیانجامد.

پاشینیان در جمع طرفداران خود در میدان " جمهوریت" در ایروان گفت: ما خیابان ها ، فرودگاه ها ، مسیرهای مترو و راه آهن را خواهیم بست. هر چیزی را که ممکن باشد، به تعطیلی خواهیم کشاند.

پاشینیان روز سه شنبه نتوانست اکثریت آراء را در پارلمان ارمنستان برای تصدی کرسی نخست وزیری به دست بیاورد و این در حالیست که اعتراضات چند هفتۀ پیش مخالفان، "سرژ سرکیسیان" نخست وزیر پیشین این کشور را مجبور به کناره گیری کرده بود.

پاشینیان تنها نامزد سمت نخست وزیری بود و پس از اینکه حزب حاکم اعلام کرد که به وی رأی نخواهد داد ، از برخی اعضای این حزب خواست که به وی رأی بدهند.

214

پربیننده ترین خبرها