پزشک سابق ترامپ: ترامپ گواهینامه پزشکی خودش را به من دیکته کرد

پزشک سابق ترامپ: ترامپ گواهینامه پزشکی خودش را به من دیکته کرد
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 12:22

پزشک سابق ترامپ اعلام کرد که گواهی پزشکی تائیدیه سلامت وی در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ توسط خود او نوشته شده بود.

العالم _ آمریکا

 هارولد بورنستین پزشک سابق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که گواهی پزشکی تائیدیه سلامت وی توسط خود او نوشته شده بود.

شامگاه گذشته دکتر بورنستین در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد: او [ترامپ] تمامی متن نامه را دیکته کرد. من آن نامه را ننوشتم بلکه همینطور که با هم حرف می‌زدیم آن را سرهم کردم.

اشاره هارولد بورنستین به گواهینامه پزشکی است که در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ درباره وضعیت جسمی دونالد ترامپ منتشر شد.

از آنجا که لحن نامه مبالغه‌آمیز بوده و با نثر متداول در گواهینامه‌های پزشکی انطباق نداشت، در همان زمان هم برخی از منابع ابراز تردید کردند که آن را یک پزشک حرفه‌ای انتخاباتی تدوین کرده باشد؛ اما دکتر بورنستین تایید کرد که آن را شخصاً نوشته است.

انتشار متن این گواهینامه باعث شد تا هارولد بورنستین در کانون توجه رسانه‌های همگانی قرار گیرد و حتی دستمایه طنزپردازان شود.

در گواهینامه مذکور که به امضای دکتر بورنستین منتشر شد در توصیف وضعیت جسمی دونالد ترامپ آمده بود: از قدرت و مقاومت جسمی خارق‌ العاده ای برخوردار است و اگر ترامپ انتخاب شود، بی هیچ اغراق می‌توانم بگویم که سالم‌ ترین فردی است که تا کنون به ریاست جمهوری انتخاب شده است.

یک سال بعد، هارولد برنستین در پاسخ به انتقاداتی که از محتوای نامه اول به عمل آمده بود، توضیح داد که آن را با عجله نوشته چون باید مریض دیگری را می‌دید اما بازهم تایید کرد که نامه را قطعا خودش نوشته است.

مهر

پربیننده ترین خبرها