برگزاری مراسم میلاد امام زمان (عج) در لاهه

برگزاری مراسم میلاد امام زمان (عج) در لاهه
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 19:13

مراسم گرامیداشت میلاد با سعادت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور صدها تن از مسلمانان و شیعیان هلند در شهر لاهه برگزار شد .

العالم- ایران/ سیاسی 

در این گردهمائی که با استقبال پرشور وگسترده مسلمانان مقیم هلند روبرو شد، پیام دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند (که برای سفر کاری خارج از لاهه بودند ) قرائت شد . سفیر عراق و معاون سفیر افغانستان در لاهه نیز در مورد ولادت حضرت مهدی (عج) و حکومت و جامعه ایده آل از نظر آن حضرت سخنرانی نمودند.
علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران  در پیام خود به فلسفه  تشکیل حکومت حضرت مهدی (عج) پرداخت.وی تاکید کرد : حكومت مهدوی، حكومتی الهی و هم حکومتی جهانی است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص الهی بودن حکومت حضرت مهدی (ع) گفت : در مهم‌ترین روایتی كه از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده، آن حضرت بر مبعوث شدن حضرت مهدی (ع) از جانب خداوند تصریح كرده است. طبق این حدیث، اگر از عمر جهان جز یك روز باقی نمانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی خواهد كرد، تا فردی از فرزندان آن حضرت از جانب خداوند مبعوث شده و زمین را از عدل و داد پر نماید؛ چنان‌كه از ظلم و جور پر شده است. این روایت، تأكید بر مأموریت الهی حضرت مهدی (عج) از سوی خداوند را می‌رساند.
علیرضا جهانگیری افزود :از منظر اعتقاد به ظهور ،آینده بسیار روشن و خوش بینانه است. تاریخ، برای رسیدن به جامعه مطلوب و آرمانی در حرکت است. این مدینه فاضله در زمین به دست حق پرستان و به رهبری مصلح موعود و با یاری امدادهای الهی به وجود آمده و او اداره آن را در دست خواهد گرفت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطر نشان ساخت :اندیشه پیروزی نهایی نیروی حق و صلح و عدالت بر نیروی باطل و ستیز و ظلم، گسترش ایمان اسلامی، استقرار کامل و همه جانبه ارزش های انسانی، تشکیل مدینه فاضله و جامعه ایده آل و بالأخره اجرای این ایده عمومی و انسانی به وسیله شخصیتی مقدس و عالی‏قدر _ که در روایات متواتر اسلامی از او به مهدی تعبیر شده است _ اندیشه ای است که کم و بیش همه مذاهب و فرق اسلام، با تفاوت ها و اختلاف ها، بدان معتقد و مؤمن اند.

پربیننده ترین خبرها