رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان:

اظهارات نتانیاهو فریبکارانه و گمراه کننده است

اظهارات نتانیاهو فریبکارانه و گمراه کننده است
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 20:53

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) روز چهارشنبه با انتقاد شدید از ادعاهای جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته ای ایران، اظهارات نتانیاهو را فریبکارانه و گمراه کننده دانست.

العالم - اروپا

'نوربرت روتگن' روز چهارشنبه در گفتگو با رادیو 'دویچلند فونک' تاکید کرد ادعاهایی که نتانیاهو عنوان کرده هیچ موضوع تازه ای نیست و نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار مطالب قدیمی و مختومه شده قصد دارد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به خروج از توافق هسته ای با ایران تحریک کند و فشارها را در این ارتباط افزایش دهد. 

این سیاستمدار آلمانی از حزب محافظه کار 'اتحاد دمکرات مسیحی' آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرد: هر کسی که به امنیت در خاورمیانه علاقه دارد باید از توافق هسته ای با ایران حمایت کند. 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آلمان تاکید کرد که هیچ علتی برای تغییر رویکرد آلمان در ارتباط با برجام وجود ندارد و ادعاهای نتانیاهو نشان دهنده لزوم حفظ برجام برای تداوم اطمینان از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است. 

به گزارش ایرانا؛ ادعاها و جوسازی ناشیانه نتانیاهو علیه برنامه هسته ای ایران در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی ازآغاز اجرای برجام تاکنون دست کم 10 بار پایبندی کامل تهران به توافق هسته ای را تایید کرده و سه شنبه (دیروز) هم در بیانیه ای تاکید کرد: طبق گزارش دسامبر 2015 مدیرکل، ادعاهای گذشته علیه ایران نیز مربوط به فعالیت های علمی بوده و هیچ نشانه ای از چنین فعالیت هایی پس از سال 2009 در دست نیست و شورای حکام آژانس نیز اعلام کرده بررسی این موضوع مختومه شده است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به ادعاهای نتانیاهو خواستار بررسی اطلاعات ادعایی نتانیاهو توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی شد. ماس بارها همانند دیگر وزیران خارجه کشورهای اروپایی و مقامات اتحادیه اروپا بر اهمیت حفظ و تداوم اجرای کامل برجام برای امنیت منطقه غرب آسیا و اروپا تاکید کرده است. 

پربیننده ترین خبرها