در انتخابات زودهنگام ترکیه؛

دمیرتاش در زندان با اردوغان رقابت می‌کند!

دمیرتاش در زندان با اردوغان رقابت می‌کند!
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 01:07

حزب دموکراتیک خلق ها، حزب اصلی طرفدار کردهای ترکیه، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر سابق زندانی خود را در انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد که برای 24 ژوئن پیش بینی شده است، نامزد خواهد کرد.

 

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، حزب دموکراتیک خلق ها در پیامی اعلام کرد نامزدی دمیرتاش که از نوامبر 2016 زندانی است، در دو تجمع که به طور همزمان روز جمعه در استانبول و دیاربکر، شهر اصلی جنوب شرق ترکیه با اکثریت جمعیت کرد برگزار می شود، به طور رسمی اعلام خواهد شد.

حزب دموکراتیک خلق ها اعلام کرد ما از هم اکنون می توانیم آینده روشنی را مشاهده کنیم. ما با این خبر خوب رویاها و امیدهای خود را گرامی می داریم. ما برای سهیم شدن در شادیِ اعلام نامزدی صلاح الدین دمیرتاش برای انتخابات ریاست جمهوری باهم متحد خواهیم شد.

دمیرتاش که 45 سال سن دارد با حدود 10 نماینده پارلمانی دیگر حزب دموکراتیک خلق ها در هنگام پاکسازی های بعد از کودتای نافرجام ژوئیه 2016 در ترکیه، بازداشت شده است.

دمیرتاش به رهبری سازمانی تروریستی و تبلیغ تروریسم متهم شده است و ممکن است به مجازاتی تا 142 سال حبس محکوم شود.

مقامات ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها را به منزله ویترین سیاسی حزب کارگران کردستان، پ ک ک، می دانند که از سوی آنکارا، اتحادیه اروپا و آمریکا سازمانی تروریستی تلقی می شود.

اما حزب دموکراتیک خلق ها که سومین حزب پارلمان ترکیه است، این اتهامات را رد و اعلام کرده است به علت موضع سخت و قاطع خود در برابر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدف حمله قرار گرفته است.

حزب دموکراتیک خلق ها ترکیه در ماه فوریه به انتخاب رهبران جدید خود اقدام کرد، اما دمیرتاش تصمیم گرفت از زندان برای رهبری مجدد حزب نامزد نشود، با این حال وی همچنان به عنوان یک چهره برجسته باقی مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها