بادهای موسمی تهدیدی برای زندگی 700 هزار پناهنده در بنگلادش

بادهای موسمی تهدیدی برای زندگی 700 هزار پناهنده در بنگلادش
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 15:03

بادهای موسمی، جان 700 هزار مسلمان روهینگیایی میانمار که به اردوگاههای بنگلادش پناه بردند را تهدید می کند.

العالم آسیا  

سازمان یونیسف اعلام کرد: حدود صد هزار آواره که 55 هزار نفر از آنان کودک هستند در معرض خطر است و شاید شمار آسیب دیدگان به 200 هزار نفر برسد.

علیرغم این شرایط سخت، آینده دشوارتر است و مرگی که از آن فرار می کردند با ترفندهای دیگر در کمین آنان است.

آوارگان مسلمان روهینگیایی در بنگلادش، با بحران جدیدی روبرو هستند که آینده انان را تهدید می کند، نزدیک شدن وزش بادهای  موسمی جان 700 هزار آواره ساکن در اردوگاههای نامناسب را تهدید می کند.

یکی از آوارگان روهینگیایی گفت: از کشورم فرار کردم و از خدا برای همه چیز ممنونم اما از روزهای آتی نگرانم،زیرا طغیان آب موجب پرشدن چاه ها می شود و در این صورت آب تمیزو سالم نخواهیم یافت، منازل تخریب خواهد شد ما بسیار نگران هستیم.

سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل نسبت به  آسیب دیدن صدهزار آواره روهینگیا از جمله 55 هزار کودک از خطرات طغیان آب در اردوگاههای آوارگان در کوکس بازار بنگلادش هشدار داد که صدها هزار اقلیت مسلمان از میانمار بدانجا فرار کرده اند.

یونیسف افزود: اردوگاهها و پناه گاههائی  که پناه گاه آوارگان شده ،محکم نیست و  زمان وزش طوفان ها کودکان از دست یافتن بر خدمات پزشکی حیات بخش محروم هستند.

"بنیامین استاین لاچر" مدیر ارتباطات سازمان یونیسف گفت: اگر طوفان بوزد مردم نابود و منازل تخریب خواهند شد.امیدوارم چنین اتفاقی نیفتد.

سازمان ملل تاکید کرد در صورت ادامه باران، شمار آسیب دیدگان شاید به  حدود 200 هزار نفر برسد و طغیان آب  به رانش زمین منجر شود.

 217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها