سخنگوی دولت انگلیس: با آمریکا در ارتباط هستیم تا آنها را در عدم خروج از برجام ترغیب کنیم

سخنگوی دولت انگلیس: با آمریکا در ارتباط هستیم تا آنها را در عدم خروج از برجام ترغیب کنیم
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 18:11

سخنگوی دولت انگلیس بار دیگر بر حمایت لندن از توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد.

العالم - اروپا

"ادوین ساموئل" سخنگوی دولت انگلیس در مصاحبه با المیادین اعلام کرد که انگلیس از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده و از وجود ساختارهایی برای تحقیق و بازرسی از این توافق نیز حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در راستای منافع منطقه‌ای و نه منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس و نه انگلیس ات.

ساموئل افزود: این توافق آغازی مهم بوده و امکان مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه و شمال آفریقا را از بین می‌برد.

سخنگوی دولت انگلیس اضافه کرد: این توافق بر گروهی از سازمان ملل تکیه دارد که توانایی و صلاحیت بازرسی از سایت‌های معروف ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای را دارد. دولت ترزا می تصمیم دارد تا از توافق هسته‌ای با ایران با بندهای مختلف برای تشویق ایران در توقف مداخله در امور کشورهای منطقه حمایت کند.

وی گفت: نقص‌هایی در توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد که باید آن را برطرف نه آنکه کاملا آن را لغو کنیم. انگلیس تلاش دارد تا نگرانی‌های آمریکا و انگلیس را از طریق ساختارهای جدی که می‌توان به توافق اضافه کرد برطرف کند.

ساموئل افزود: ما با آمریکا در ارتباط هستیم و آنها را برای عدم بیرون رفتن از توافق هسته‌ای با ایران ترغیب می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که از صحبت‌های تند درباره توافق هسته‌ای با ایران خودداری کنند.

وی گفت: از دیدگاه ما، لغو توافق هسته‌ای در راستای منافع انگلیس یا آمریکا یا کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی ایران نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها