نبش قبر قربانیان دوما توسط کارشناسان منع تسلیحات شیمیایی

نبش قبر قربانیان دوما توسط کارشناسان منع تسلیحات شیمیایی
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 05:21

کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی که به منظور تحقیق درباره حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما در نزدیکی دمشق، در این شهر حضور دارند، قصد دارند پیکر های برخی قربانیان را برای معاینه از قبر خارج کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، هیئت تحقیق سازمان منع تسلیحات شیمیایی که مقرّ آن در لاهه است، از زمان دسترسی به محل حادثه در دوما، موفق به برداشت 100 نمونه از محل شده است. در حال حاضر کارشناسان به دنبال نبش قبر برخی قربانیان حمله شیمیایی و نمونه برداری از اجساد هستند.

به ادعای امدادگران (وابسته به گروه های مسلح)، حمله شیمیایی با استفاده از گاز سمّی در دوما واقع در شمال شرق دمشق، روز 7 آوریل منجر به کشته شدن 40 نفر شد.

غربی ها این حملۀ ساختگی را به نیروهای دولتی سوریه نسبت دادند و همین امر توجیهی برای حمله واشنگتن، پاریس و لندن علیه تأسسیات دولت سوریه و بروز تنش دیپلماتیک شدیدی شد.

احمد اوزومجو، مدیر کل سازمان منع تسلیحات شیمیایی ضمن اعلام اینکه گزارش اولیه تا قبل از یک ماه آینده منتشر نخواهد شد، تصریح کرد: کارشناسان ما در گذشته کالبد شکافی کرده اند ولی این نخستین بار است که ما قصد نبش قبر داریم.

یک سخنگوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که هیئت تحقیق از همه راه ها برای جمع آوری مدرک استفاده خواهد کرد. وی اضافه کرده است که هنوز نمی توان درباره زمان انتشار گزارش این تحقیق سخن گفت.

روسیه بارها توسط غربی ها متهم شده است که اجازه دسترسی به دوما را به بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی نمی دهد. مسکو همه این اتهام ها را قاطعانه رد کرده و حمله مورد ادعا را نمایشی ساختگی دانسته است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها