ادعای آمریکا: درصدد تقویت برجام هستیم!

ادعای آمریکا: درصدد تقویت برجام هستیم!
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 06:47

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن در پی تقویت برجام است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبرنگاری پرسید: آیا گفتگو بین ایی سه (سه کشور اروپایی) و وزارت امورخارجه آمریکا همچنان ادامه دارد و آیا نشستی قرار است قبل از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در دوازدهم مه درباره توافق ایران صورت گیرد؟ آیا وزیر امور خارجه با رئیس جمهور در این زمینه صحبت کرده است؟

هدر نائورت گفت: من به شما بگویم به طور کلی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه صحبت های زیادی درباره این موضوع داشته اند و برخی از این گفتگوها به خاطر ماهیت مسائل امنیت ملی قبل از آمدن وزیر امور خارجه به وزارت خارجه انجام شده است. بنابراین، وی به صورت مفصل درباره مسئله ایران مطلع است. وزارت خارجه به گفتگو با ایی سه درباره نگرانی های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می دهد. من جزییات خاصی ندارم که برای شما بگویم اما فقط می توانم بگویم که این گفتگوها در حال انجام است.

وی گفت: ما گفتگوهای زیادی داشتیم. برایان هوک (مشاور ارشد وزیر خارجه آمریکا) در سفر آخر خود زمانی که در بروکسل بود، با همتایان و همکاران خود از کشورهای دیگر درباره نگرانی های ما صحبت کرد. صحبت های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک به خوبی مطرح شده است. من می دانم وی درباره گزینه های مختلف صحبت کرده است. نگرانی های ما درباره برنامه جامع اقدام مشترک مورد خطاب قرار گرفته است و ما بدنبال راه هایی برای تقویت برنامه جامع اقدام مشترک هستیم.

خبرنگار پرسید: آیا متحدان ما درک می کنند کسب و کارها و بانک های آنها (در صورت خروج) چه تاثیری خواهند پذیرفت؟

وی گفت: من فکر می کنم که مطلع باشند. ما درباره پیامدهای آن به وضوح صحبت کرده ایم.

خبرنگاری گفت: شما گفتید نگرانی های ما مورد خطاب قرار گرفته است. آیا منظورتان این است که این نگرانی ها شنیده شده است یا این که مسائلی تغییر کرده است؟

نائورت گفت: نگرانی های ما گفته شده و شنیده شده است.

پربیننده ترین خبرها