دهقانی: سیاست های زورمدارانه آمریکا منشا بی‌ثباتی در جهان است

دهقانی: سیاست های زورمدارانه آمریکا منشا بی‌ثباتی در جهان است
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 07:42

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه ایران سیاست های زورمدارانه برخی قدرت ها به ویژه آمریکا در سطح منطقه ای و بین المللی را منشا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و جهان دانست.

العالم- ایران/ سیاسی 

«غلامحسین دهقانی» که برای شرکت در کنفرانس بین المللی مقابله با تروریسم و افراطی‌گری به دوشنبه سفر کرده است، عصر پنجشنبه با «سراج الدین اصلف» وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد.
دهقانی در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت تحولات مرتبط با برجام و بیان مواضع کشورمان در این باره، به تبعات منفی سیاست های زورمدارانه برخی قدرت ها، به ویژه آمریکا در سطح منطقه ای و بین المللی اشاره و آن را منشا ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و جهان دانست. 
وی با اشاره به اقدامات و تجارب ایران در زمینه مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، آمادگی تهران را برای همکاری با تاجیکستان و سایر کشورهای منطقه در این باره یادآور شد.
وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از سفر دهقانی، دستاوردهای ایران در عرصه‌های مختلف را که مبتنی بر ظرفیت های داخلی و بومی است، ستود و گفت: هر دستاورد ایران، دستاورد تاجیکستان است. 
اصلف در ادامه خواستار توسعه مناسبات دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی شد و تمایل کشورش را برای تداوم همکاری ها در چارچوب سازمان های منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان همکاری اسلامی، اکو و سازمان ملل ابراز کرد.
وی همچنین ضمن یادآوری حمایت همیشگی دوشنبه از برجام، لزوم التزام همه طرف ها به آن را یادآور شد و از ابتکار همتای ایرانی خود در زمینه «ایجاد شبکه امنیت منطقه ای» استقبال کرد.
در این دیدار طرفین با اشاره به اشتراکات کهن و همه جانبه دو کشور فارس زبان، از بسط و توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی استقبال کردند.
طرفین همچنین با ابراز نگرانی از تلاش های معطوف به نا امن سازی شمال افغانستان از طریق انتقال تروریست های داعش، بر لزوم همکاری کشورهای منطقه در مقابله با آن تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها