نشست مشترک ایران و کشورهای اروپایی درباره بحران یمن

نشست مشترک ایران و کشورهای اروپایی درباره بحران یمن
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 09:37

جمهوری اسلامی ایران و چهار کشور اروپایی راه حل سیاسی بحران یمن را در رم بررسی کردند .

العالم- ایران/ سیاسی 

به نقل از صداوسیما جمهوری اسلامی ایران و چهار کشور اروپایی  راه حل سیاسی بحران یمن را در رم بررسی کردند.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه که به رم سفر کرده است، عصر روز پنجشنبه با "هلگا اشمید" معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارت خانه های امورخارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس در محل وزارت امور خارجه ایتالیا دیدار و در پشت درهای بسته درباره آخرین تحولات یمن گفتگو کردند.

انصاری پس از نشست هدف از این گفت و گوها را بررسی ابعاد بحران یمن و تلاش برای پیدا کردن راه حل این بحران دانست.

وی افزود: بحران یمن بویژه از لحاظ انسانی، ابعاد بسیار وحشتناکی را ایجاد کرده و شاهد فاجعه انسانی گسترده و مرگ خاموش یک ملت هستیم.

انصاری گفت: در قالب این بحران یکی از اهداف سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تلاش برای پایان دادن به این بحران است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه گفتگوهای ایران با این چهار کشور اروپایی و در مجموع با اتحادیه اروپا در چارچوب مجموعه اقدامات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران یمن است گفت: امروز درباره ابعاد مختلف انسانی، سیاسی و نظامی در بحران یمن گفت وگوهای خوبی با طرف های اروپایی داشتیم.

وی افزود: در خصوص روش ها و گام های مشخص اعتمادساز به عنوان گام های اولیه لازم برای خروج از وضعیت کنونی ، گفت وگوهای خوبی داشتیم و امیدواریم با پیگیری و اجرای این توافقات گام های موثر و کاربردی در مسیر حل بحران یمن برداشته بشود.

به گفته انصاری، دور نخست این گفتگوها درباره یمن پیش از این در اواخر بهمن در مونیخ آلمان برگزار شد و مطابق توافق نشست امروز رم و دور سوم گفتگوها پس از ماه مبارک رمضان در نیمه دوم ژوئن در بروکسل مقر اتحادیه اروپایی، با میزبانی این اتحادیه برگزار خواهد شد.

جابری انصاری همچنین در رم با لوکا جان سانتی مدیرکل سیاسی و امنیتی وزارت خارجه ایتالیا دیدار و درخصوص بحران‌های منطقه‌ای و همکاری‌های دو کشور در زمینه حل این بحران‌ها گفتگو کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها