واشنگتن پست: ترامپ در 466 روز بیش از 3000 مرتبه دروغ گفته است

واشنگتن پست: ترامپ در 466 روز بیش از 3000 مرتبه دروغ گفته است
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 10:51

روزنامه واشنگتن پست با بررسی همه اظهارات دونالد ترامپ در مدت حضورش در کاخ سفید اعلام کرد او در ۴۶۶ روز بیش از ۳۰۰۰ ادعای دروغین مطرح کرده است.

العالم _ آمریکا

داده‌های آماری «فکت چکر» که همه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دسته‌بندی و بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که او در مدت ۴۶۶ روزی که در کاخ سفید خدمت کرده، ۳۰۰۱ ادعای دروغ و یا غیرواقعی بیان کرده که از این تعداد، ۲۹ مورد مربوط به ایران و توافق هسته‌ای بوده است. این بدان معناست که دونالد ترامپ در هر روز ۶.۵ ادعای نادرست و دروغ به زبان آورده است.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت: زمانی که پروژه بررسی دروغ‌های ترامپ را در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری او انجام دادیم، تعداد دروغ‌های او روزانه به ۴.۹ مورد رسید. حدود دو ماه پیش هم تعداد دروغ‌های او روزانه ۹ مورد بود.

به نوشته واشنگتن پست، دونالد ترامپ این عادت بد را دارد که ادعا‌های دروغ و غیرواقعی خود را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کند. در واقع رئیس جمهور آمریکا ۱۱۳ مورد از ادعا‌های دروغین خود را دست کم ۳ بار تکرار کرده است.

به عنوان مثال، دونالد ترامپ ۷۲ بار مدعی شده است که بزرگترین برنامه کاهش مالیاتی تاریخ را امضا کرده است که این یک ادعای دروغ است.

وی همچنین ۴۱ بار مدعی شده است که دموکرات‌ها به هیچ وجه به طرح حمایت از مهاجران غیرقانونی که از کودکی وارد آمریکا شده اند (داکا) اهمیتی نمی‌دهند. او ۳۴ بار مدعی شده است که ساخت دیوار مرزی مکزیک می‌تواند مانع از قاچاق مواد مخدر به کشور شود؛ این در حالی است که اداره مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است که این دیوار هیچ تأثیری بر کاهش سطح قاچاق مواد مخدر در آمریکا ندارد. ترامپ در ۵ هفته اخیر ۱۳ بار مدعی شده است که دیوار مرزی مکزیک در دست ساخت است؛ اما گزارش‌ها حاکی از آن است که کنگره با پرداخت بودجه لازم برای ساخت آن مخالفت کرده است.

به نوشته واشنگتن پست، دونالد ترامپ حتی در یک روز (۲۵ ژوئیه ۲۰۱۷) ۵۳ ادعای دروغ مطرح کرد! به طور معمول در روز‌هایی که او سخنرانی و یا مصاحبه دارد، آمار ادعاهای دروغینش بالاتر می رود.

 

پربیننده ترین خبرها