دفاع تمام عیار ژنرال سعودی از اسرائیل 

دفاع تمام عیار ژنرال سعودی از اسرائیل 
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 11:13

"انور عشقی" ژنرال بازنشسته سعودی و رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در ریاض بار دیگر در دفاع از رژیم اشغالگر قدس گفت: اسرائیل هیچ گاه به ما تجاوز نکرده است.

العالم _ عربستان سعودی

"انور عشقی" رئیس مرکز مطالعات خارومیانه در ریاض و ژنرال بازنشسته اطلاعاتی عربستان با بیان اینکه اسرائیل هیچ گاه به ما تجاوز نکرده است، افزود فلسطینی‌ها، سعودی نیستند که از آنان دفاع کنیم

وی در گفت وگوی برنامه "نقطه گفت وگو" در شبکه بی.بی.سی، تصریح کرد: فلسطینی‌ها سعودی نیستند و منطق  حکم می‌کند که عربستان پیش از دفاع از سایر کشورها، اول از خود دفاع کند .

عشقی افزود: برای مثال اگر خانه خودت و همسایه‌ات آتش بگیرد، طبیعی است که اول برای خاموش کردن آتش خانه‌ات عجله می‌کنی.

وی با ادعای ملحق نشدن عربستان به ائتلاف نظامی آمریکایی- اسرائیلی علیه ایران به دلیل حضور اسرائیل در آن، در عین حال گفت، عربستان در یک حالت در جنگ مشترک علیه ایران و حزب الله با اسرائیل مشارکت خواهد کرد و آن حملات به شهرهای سعودی از سوی حزب الله است .

دفاع تمام عیار از اسرائیل 

وی در دفاع تمام عیار از اسرائیل گفت: اسرائیل مظنون به دشمنی است، اما در طول تاریخ سعودی حتی یک بار هم به ما تجاوز نکرده است".

این اظهارات انور عشقی در حالی است که وی یکی از سرشناس ترین شخصیت‌های سعودی است که عادی سازی علنی با اسرائیل را خواستار است و اخیرا در مناسبت‌های متعدد راهی فلسطین اشغالی شده بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها