آمادگی ارتش لبنان برای تامین امنیت انتخابات

آمادگی ارتش لبنان برای تامین امنیت انتخابات
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 13:18

در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان، فرماندهی ارتش این کشور بر آمادگی خود برای تامین امنیت انتخابات در کنار سایر دستگاه های مرتبط تاکید کرد.

العالم- لبنان 

فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: ارتش برای همراهی با انتخابات پارلمانی آماده می شود و میهن را برای ورود به انتخابات ششم ماه مه جاری (16 اردیبهشت) در سراسر مناطق لبنان مهیا می کند.
این بیانیه افزود: همه اقدامات مناسب بویژه در زمینه تامین امنیت شهروندان برای همراهی با این رویداد ملی اتخاذ شده است تا آنها بتوانند در فضایی آزاد و برخوردار از اطمینان و دموکراسی رای خود را به صندوق ها بیاندازند.
ارتش لبنان تاکید کرد که به ماموریت حفظ امنیت لبنان و ثبات آن در جریان برگزاری انتخابات و حق همه لبنانی ها بدون استثنا برای مشارکت موثر در آن توجه کامل دارد.
ارتش لبنان در این بیانیه بر 'آمادگی خود برای مشارکت در حفظ امنیت فرایند انتخابات و نیز لزوم پایبندی نیروهای ارتش به اقداماتی که از ارزش ها و مبانی دموکراتیک در لبنان حفاظت و پاسداری می کند، تاکید کرد زیرا این فرایند، دستاوردی جدید برای لبنان بویژه در سایه اوضاع منطقه ای پیچیده به شمار می رود'.
در این بیانیه همچنین آمده است: ارتش لبنان عزم خود را جزم کرده است تا از شرایط حساس کنونی لبنان برای اخلال در امنیت آن سوء استفاده نشود و موضع بی طرفانه خود را در برابر همگان همچنان حفظ کند.
ارتش و مقاومت لبنان در تابستان گذشته موفق شدند گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره را پس از سه سال از این کشور بیرون کنند.
نهادهای امنیتی لبنان نیز در دو سال اخیر توانسته اند باندهای تروریستی مختلفی را در این کشور دستگیر کنند که نقش مهمی در ثبات این کشور داشته است.
انتخابات پارلمانی لبنان روز یکشنبه در سراسر این کشور برگزار می شود. در این انتخابات 77 لیست در 15 حوزه انتخابیه برای کسب 128 کرسی پارلمان به رقابت می پردازند.

 

پربیننده ترین خبرها