حزب حاکم ارمنستان از پاشینیان در انتخابات 8 می حمایت کرد

حزب حاکم ارمنستان از پاشینیان در انتخابات 8 می حمایت کرد
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 14:22

حزب حاکم ارمنستان از رهبر مخالفان این کشور در انتخابات پیش رو به منظور انتخاب نخست‌وزیر حمایت کرد.

 

حزب حاکم ارمنستان اخبار موجود در زمینه حمایت از «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان در انتخابات 8 ماه می (18 اردیبهشت) را تائید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اینترفکس، این انتخابات به منظور برگزیدن نخست‌وزیر آتی ارمنستان برگزار خواهد شد.

به تازگی و در پی ناآرامی‌ها در ارمنستان، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که قرار است این نهاد روز هشتم ماه می درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید تصمیم‌گیری کند.

از چندی پیش، تظاهرات در ارمنستان در اعتراض به روی کار آمدن «سرژ سرکیسیان» در مقام نخست‌وزیر این کشور که به مدت 10 سال نیز رئیس‌جمهور بوده، آغاز شد. معترضان خواستار استعفای وی بودند.

سرکیسیان از پاشینیان خواست تا به عنوان رهبر معترضان پای میز مذاکره بیاید اما وی این دعوت را رد کرد و درخواست‌های خود را مطرح کرد.سرانجام پس از اینکه مذاکرات پاشینیان با «کارن کاراپتیان» نخست‌وزیر موقت ارمنستان به نتیجه‌ای نرسید، هزاران تن در ایروان، پایتخت ارمنستان تظاهرات کردند.

پاشینیان و هم‌حزبی‌هایش هشدار داده بودند که در صورت رأی منفی به نخست‌وزیری وی، «سونامی سیاسی» راه می‌افتد.این در شرایطی بود که دهها سازمان و نهاد دولتی و سیاسی در ارمنستان با اعلام حمایت از نخست‌وزیر این کشور از او خواسته بودند تا این اعتراضات را با توسل به ابزارهای سیاسی آرام کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها