لحظه به لحظه با ششمین جمعه راه پیمایی حق بازگشت؛

1143 فلسطینی در یورش صهیونیست ها زخمی شدند/ شلیک تک تیراندازهای صهیونیست به سمت تظاهرکنندگان/ فرار نظامیان صهیونیستی در شرق رفح

1143 فلسطینی در یورش صهیونیست ها زخمی شدند/ شلیک تک تیراندازهای صهیونیست به سمت تظاهرکنندگان/ فرار نظامیان صهیونیستی در شرق رفح
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 17:18

ارتش رژیم صهیونیستی با گازهای سمی و گلوله جنگی تظاهرکنندگان فلسطینی را هدف قرار داد

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد؛ حملات رژیم صهیونیستی با گلوله های جنگی، پلاستیکی و گاز اشک آور به راهپیمایی های صلح آمیز در نوار غزه منجر به مجروحیت و مسمویت 1143 فلسطینی شد.

العالم - 22:34 - «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه جمعه اعلام کرد: شمار زخمی های ششمین «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به 431 نفر رسیده است.

القدره تصریح کرد که 69 نفر از زخمی شدگان شامل 36 کودک و 11 زن راهی بیمارستان شدند که وضعیت جسمانی سه تن از آنها وخیم گزارش می شود.

العالم - 21:18 - خبرنگار العالم گزارش داد: شماری از جوانان فلسطینی به گذرگاه مرزی و تجاری کرم ابوسالم در شرق رفح یورش بردند و اخبار حاکی از فرار نظامیان صهیونیستی است

العالم - 21:00 - وزارت بهداشت فلسطین از کمبود شدید دارو در بیمارستان های غزه خبر داد

العالم - 20:45 - وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: سه خبرنگار هنگام پوشش یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در ششمین راهپیمایی بازگشت زخمی شدند.

فوری 18:53 - خبرنگار العالم اعلام کرد شمار مجروحین راهپیمایی بازگشت امروز فلسطینیان به 170 نفر رسیده است؛ در میان آنها شماری با گلوله جنگی مجروح شدند.

تکمیلی 18:03 -- هلال احمر فلسطین اعلام کرد: 80 فلسطینی بر اثر یورش نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق نوار غزه زخمی شدند و 12 نفر از آنان به ضرب گلوله جنگی صهیونیست ها مجروح شدند پیش از این وزارت بهداشت فلسطین از احساس خفگی شدید براثر استنشاق گاز سمی در میان شماری از فلسطینیان خبر داده بود.

نظامیان رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیان هنگام نزدیک شدن به دیوار حایل در مرزهای شرقی غزه تیراندازی کردند

ستون هایی از دود گسترده ناشی از اتش زدن تایرها در مرزهای شرقی غزه در آسمان این منطقه دیده می شود

فلسطینیان ساکن غزه به دیوار حایل موجود در مرزهای این منطقه با فلسطین اشغالی نزدیک شدند؛ نظامیان صهیونیست سیاست شلیک به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی با استفاده از تک تیراندازان را به نیت کشتن آنان در دستور کار قرار داده اند.

بر اثر یورش نظامیان صهیونیست به جنوب غزه تعدادی از فلسطینیان زخمی شدند.

فلسطینیان در برنامه های امروز ویژه راهپیمایی بازگشت از کبوترهای نامه برحامل پیام هایی که بر حق بازگشت تاکید دارد استفاده کردند

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک فلسطین گفت: مصوبات شورای ملی فلسطین گامی در مسیر صحیح است.

ابو ظریفه اشاره کرد: ممکن نیست وحدت بدون مشارکت همه گروه های فلسطینی از جمله حماس ، جهاد اسلامی و جبهه خلق محقق شود، رژیم صهیونیستی در صدد است تا تحرکات مسالمت آمیز فلسطینیان را به نظامی تغییر دهد ولی ما با اقدامات مسالمت آمیز ادامه می دهیم.

شورای ملی فلسطین امروز (جمعه) به کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» دستور داد تا زمان به رسمیت شناختن دولت فلسطین با مرزهای 1967، به رسمیت شناختن «اسرائیل» را تعلیق کند.

خالد البطش از رهبران بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین: راهپیمایی های بازگشت ادامه می یابد.

بسام رجا نویسنده و خبرنگار فلسطینی در گفتگو با العالم اظهار داشت: اتحادیه اروپا تلاش می کند ملت فلسطین را تحت فشار اقتصادی قرار دهد، ششمین راهپیمایی بازگشت در همه محورهای تماس در نوار غزه ادامه یافت و این جمعه مخصوص حمایت از کارگران بود

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری در نوار غزه از مرز 60 درصد فراتر رفته است.

خبرنگار العالم در گزارش خود گفت: 500 هزار نفر از کارگران غزه به علت سیاست ها و اقدامات صهیونیست ها از کار بیکار شده اند.

پربیننده ترین خبرها