واکنش وزارت خارجه یمن به اعتراف اخیر آمریکایی ها درباره کمک به سعودی ها

واکنش وزارت خارجه یمن به اعتراف اخیر آمریکایی ها درباره کمک به سعودی ها
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 09:14

یک مقام مسئول در وزارت خارجه در واکنش به اعترافات اخیر وزارت جنگ آمریکا مبنی بر وجود نیروهای آمریکایی در منطقه به منظور پشتیبانی از متجاوزان سعودی در حمله به یمن به بهانه حمایت از مرزهای عربستان گفت: "اظهارات پنتاگون چیز تازه ای نیست".

العالم - یمن

خبرنگار العالم در یمن به نقل از این مقام مسئول گفت: "اظهارات پنتاگون چیز تازه ای نیست؛ دولت آمریکا از همان ابتدای تجاوز عربستان به یمن در ازای بهای مشخص، تمام توان خود را برای کمک به عربستان به کار گرفته و هنوز هم در ازای دریافت بها، از هیچ نوع پشتیبانی هوایی، لوجستیکی و تجسسی به این کشور دریغ نمی کند."

این مقام مسئول یمنی با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که آمریکا در شورای امنیت و سازمان ملل و تمام مؤسسات حقوقی و بین المللی تحت سیطره خود، با حمایت از متجاوزان کسب درآمد می کند.

این منبع آگاه اخبار و تحلیل های ارائه شده درباره حضور نیروهای به اصطلاح "ویژه" آمریکایی در یمن که ادعا شده است به دنبال شناسایی مخفی گاه ها و انبارهای موشک یمن به منظور انهدام آنها هستند را به باد تمسخر گرفته و آن را بیشتر شبیه سناریو فیلم های هالیوودی دانست که به منظور زهر چشم گرفتن از ملت ها و ترساندن آنها از توان نظامی آمریکا دانست.

وی افزود: کاخ سفید و دولت آمریکا به خوبی می دانند که هر کدام از نظامیان این کشور وارد خاک یمن شوند اگر مثل یک مرد رو در رو بجگند همانجا گورشان خواهد بود. آنها به اسم مبارزه با تروریسم و به بهانه مبارزه با القاعده حاکمیت ملی یمن را نقض کرده اند در حالی که متحدانشان سال هاست که از حامیان اصلی القاعده و "داعش" هستند. و همه جهانیان این را می دانند.

این مقام مسئول از دولت آمریکا خواست که از دادن اطلاعات غلط به ملت آمریکا درباره مداخله آشکار خود در یمن و حمایت از عربستان سعودی خودداری کند و از دورویی و تناقض گویی درباره دعوت مداوم به حل سیاسی و صلح در یمن از یک سو و حمایت های نظامی و سیاسی آشکار از متجاوزان و کشتار ملت یمن و تخریب تمام امکانات زندگی و زیرساخت های این کشور از سوی دیگر دست بردارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که چنین موضع گیری رسوا و غیر اخلاقی و غیرمسئولانه هیچ کمکی به پیشبرد روند سیاسی و ایجاد صلح و مهار فاجعه انسانی در یمن نمی کند.

وی در پایان تصریح کرد که یمن به دنبال راه حل سیاسی عادلانه و صلح آبرومندانه است و لحظه ای در دفاع از منافع و حیثیت و حاکمیت خود در مقابل متجاوزان درنگ نمی کند و در این راه از تمام ابزارهای موجود به عنوان یک حق قانونی که در منشورها و معاهدات بین المللی تضمین شده است استفاده می کند.

208

پربیننده ترین خبرها