فلسطین در آستانه قیام + فیلم

شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:04

در آستانه تازه ترین جمعه خشم، تعدادی از نقاط تماس در کرانه باختری شاهد درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار العالم در فلسطین اشغالی گروه های فلسطینی در چارچوب فعالیت های جاری علیه تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مردم را به شرکت در مراسم جمعه خشم فراخواندند. گفتنی است آمریکا 14 می را برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس تعیین کرده است.

اما این بار شکل درگیری در ورودی شمالی شهر البیره فرق داشت؛ نظامیان رژیم صهیونیستی با استقرار گسترده در منطقه از خودروی شهروندان فلسطینی به عنوان سپر در مقابل سنگ های جوانان فلسطینی استفاده کردند. اما این بار هم تلاش های رژیم صهیونیستی به شکست انجامیده و درگیری ها به جنگ خیابانی تبدیل شد؛ در این بین ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به شلیک گلوله جنگی و پلاستیکی و بمب های گازی به درون خانه فلسطینی ها کرد که در پی آن ده ها نفر دچار خفگی شدند.

عصام بکر، نماینده شورای ملی فلسطین به شبکه خبری العالم گفت: این تجاوزات وحشیانه فقط عزم مردم فلسطین را برای ادامه مبارزه و حفظ وحدت جزم تر می کند.

مصطفی البرغوثی دبیر کل طرح ملی فلسطین نیز گفت: در روز 14 می تظاهرات ویژه ای در قدس قدس و چند منطقه فلسطین برگزار خواهد شد و روز بعد شاهد انتفاضه واقعی مردمی خواهیم بود.

208

پربیننده ترین خبرها