کدخدایی: لایحه جامع انتخابات به زودی نهایی می شود

کدخدایی: لایحه جامع انتخابات به زودی نهایی می شود
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 13:57

سخنگوی شورای نگهبان گفته، جلسه مشترک کارشناسان این شورا با نمایندگان مجلس برای نهایی کردن لایحه جامع انتخابات این هفته برگزار و به زودی به مجلس ارایه می شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری در مورد لایحه جامع انتخابات خاطرنشان کرده، رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعلام کرده که بررسی کارشناسی در این زمینه انجام شده است.
وی گفته، بنا شده این هفته جلسه ای با حضور کارشناسان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برگزار و در مورد متن نهایی که هم اکنون در مرحله کارشناسی است، اعلام نظر شود.
سخنگوی شورای نگهبان اظهار امیدواری کرده به زودی شاهد ارائه لایحه یا طرح جامع انتخابات برای بررسی در مجلس باشیم.
کدخدایی در پاسخ به این سوال که آیا شورای نگهبان به رجل سیاسی، شاخص های دیگری اضافه کرده است، پاسخ داده، نظر این شورا پیش از این اعلام شده و مطلب جدیدی مطرح نیست.
وی همچنین درمورد این که آیا در بحث رجل سیاسی موضوع جنسیت و حضور زنان مطرح شده است؟ گفته، همان مطلبی که پیش از این گفته ام مطرح است و مطلب جدیدی وجود ندارد، باید ببینیم قوانین چه وضعیتی پیدا می کند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره آمادگی شورای نگهبان درباره انتخابات مجلس آینده اظهارداشته، شورای نگهبان فعلا کار خاصی انجام نمی دهد و اقدامات و آمادگی ها طبق روال انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره فیلتر تلگرام که بیان کرد یکی از حقوقدانان شورای نگهبان اعلام کرده فیلترینگ تلگرام نمی تواند توسط دادستان انجام شود و باید در مجلس تصویب شود، گفته، شورای نگهبان در این زمینه پیشنهاد خاصی ندارد، اگر مصوبه ای بیاید اعلام نظر می کنیم وگرنه حقوقدانان اظهار نظرهای خود را دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها