کویت مانع از تصویب بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه «ابومازن» شد

کویت مانع از تصویب بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه «ابومازن» شد
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:00

طبق گزارش رسانه آمریکایی، کویت به عنوان یکی از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل، مانع از صدور بیانیه این شورا علیه اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره یهویان و هلوکاست شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

به دنبال اظهارات اخیر محمود عباس درباره کشتار یهودیان که تحت فشار غربی‌ها و صهیونیست‌ها به عذرخواهی او انجامیده، در شورای امنیت سازمان ملل هم سبب شده که حامیان رژیم صهیونیستی در این شورا به ویژه آمریکا به تحرکاتی برای محکوم کردن رئیس تشکیلات خودگردان دست بزنند.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، منابع دیپلماتیک که نخواستند نامشان فاش شود خبر دادند که کویت مانع از تصویب بیانیه شورای امنیت سازمان ملل با محتوای انتقاد از اظهارات اخیر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره یهودیان شد.

محمود عباس گفته بود که کشتار یهودیان به دلیل فعالیت‌های اقتصادی آنها بوده و نه به دلیل یهودستیزی و ، نقش یهودیان در جامعه «رباخواری، بانک‌داری و چیزهایی شبیه به این بوده است».

این سخنان که واکنش شدید غربی‌ها و صهیونیست‌ها را برانگیخته بود، سرانجام عذرخواهی محمود عباس را در پی داشت (جزئیات بیشتر).

حالا در تازه‌ترین خبرها، آسوشیتدپرس گزارش داد کویت روز جمعه (دیروز) مانع از تصویب بیانیه‌ شورای امنیت سازمان ملل با محتوای انتقاد شدید از محمود عباس شد؛ بیانیه‌ای که آمریکا آن را بین اعضای شورای امنیت توزیع کرده بود.

واشنگتن در واکنش به اظهارات اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را «یهودستیز» و مروج «تئوری‌های توطئه» خواند.

دو منبع دیپلماتیک به آسوشپتدپرس گفتند که کویت با تاکید بر آنکه بیانیه مورد حمایت آمریکا درباره اظهارات محمود عباس بیانیه‌ای جامع نیست، مانع از صدور آن توسط شورای امنیت شد.

این رسانه آمریکایی گزارش داده که متن بیانیه پیشنهادی مذکور را رویت کرد؛ بیانیه‌ای که در آن بر مخالفت صریح شورای امنیت سازمان ملل با «یهودی ستیزی و انکار هلوکاست» تصریح شده بود.

همچنین این بیانیه پیشنهادی، از محمود عباس خواسته بود «از اظهارات یهودستیزانه خودداری کند».

در بخش دیگری از این بیانیه، آمده بود که «یهودستیزی به طور تاریخی، به تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌المللی، جنایت‌های بزرگ و نقض گسترده حقوق بشر  کمک می‌کند».

پربیننده ترین خبرها