برگزاری اولین نشست کمیته سعودی و دولت مستعفی یمن در جزیره اشغال شده« سُقُطری»

برگزاری اولین نشست کمیته سعودی و دولت مستعفی یمن در جزیره اشغال شده« سُقُطری»
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 18:49

نخستین نشست کمیته سعودی و دولت ( مستعفی و فراری یمن ) در جزیره سقطری بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

العالم - یمن 

دولت بر اساس دستورات ریاستی مجبور به باقی ماندن در سقطری تا پایان این مشکل است؛ دولت مستعفی یمن به اطلاع کمیته سعودی رسانده است که خروج نظامیان اماراتی از جزیره سقطری ضروری است.

امارات یکی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن است و اکنون بخش‌های زیادی از سواحل و اراضی جزیره «سقطری» را که دارای موقعیتی استراتژیک است، تحت کنترل خود گرفته است و می‎خواهد این جزیره مهم یمن را به مرکز نفوذش در خلیج عدن و شاخ آفریقا تبدیل کند.

کاربران فضای مجازی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بودند که نظامیان اماراتی فرودگاه جزیره زیبای سقطری را اشغال کرده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی را از آنجا اخراج کرده‌اند.

او با بیان اینکه این اقدام امارات تجاوز به شمار می‌رود، اعلام کرد که عربستان که خود سرکرده ائتلاف متجاوز عربی ضد یمن است، قول داده کمیته‌ای را برای بررسی حوادث اخیر این جزیره به منطقه اعزام کند.

این مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود گفت که نیروهای اماراتی به مقامات و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی» از جمله «بن‌دغر»، نخست وزیر این دولت، اجازه خروج از این جزیره راهبردی را نمی‌دهند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز دیروز در گزارشی اختصاصی نوشت که امارات متحده عربی جزیره استراتژیک سقطری را اشغال کرده است.

ایندیپندنت نوشت که عدم شفافیت در مورد اقدامات امارات در جزیره سقطری برخی گمانه زنی‌ها در خصوص نقشه این کشور برای اشغال این جزیره را بیشتر کرده است و از طرفی حرف و حدیث‌هایی در مورد اینکه منصور هادی جزیره مذکور را به مدت 99 سال به امارات اجازه داده است، شنیده می‌شود.

موقعیت راهبردی این جزیره که بین آسیا، جهان عرب و آفریقا قرار گرفته، امارات را برای اشغال آن تحریک کرده است.

پربیننده ترین خبرها