معاون وزیر نفت:

تصمیم ترامپ بر مشتریان سنتی نفت ایران بی اثر است

تصمیم ترامپ بر مشتریان سنتی نفت ایران بی اثر است
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 17:37

معاون وزیر نفت گفته، تصمیم احتمالی آمریکا درباره خروج از توافق هسته ای برجام بر خرید نفت مشتریان سنتی ایران تاثیری نمی گذارد و برخی شرکت ها قرارداد بلندمدت خود را تا 2 سال تمدید کرده اند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

«علی کاردر» روز یکشنبه در نشست خبری درباره تاثیر فشارهای آمریکا بر صادرات نفت خاطرنشان کرده، زمانی که شرکت های بین المللی معتبر، قرارداد بلندمدت خرید نفت را تمدید می کنند، به این معناست که بر اساس استراتژی خود قصد دارند در ایران بمانند.
توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.
با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده، چندین بار بر پایان دادن به برجام تاکید کرده است و اکنون بیست و دوم اردیبهشت ماه باید میان ادامه برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد.
رکوردشکنی صادرات نفت ایران در ماه آوریل 
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ملی نفت به رکوردشکنی صادرات نفت در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) اشاره کرد و گفت: با اینکه برخی ادعا می کردند ایران صدور نفت خود را کاهش داده است، صادرات روزانه در ماه آوریل به حدود 2 میلیون و 600 هزار بشکه رسید.
وی تاکید کرد مشکلی از سوی خریداران اصلی نفت ایران وجود ندارد، البته ممکن است شرکت های اروپایی که این محصول را به صورت تک محموله (اسپات) می خرند، خرید خود را کاهش دهند.
کاردر پیش بینی کرد در صورت تصمیم منفی ترامپ، شاید صادرات نفت تا 200 هزار بشکه تحت تاثیر قرار بگیرد که می توان آن را در پالایشگاه های داخلی به مصرف رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها