افزایش تلاش نتانیاهو برای برهم زدن برجام

افزایش تلاش نتانیاهو برای برهم زدن برجام
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 04:08

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و پیش از موعد تصمیم گیری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد حفظ توافق هسته ای سال 2015 میان ایران و قدرت های جهانی یا خروج از آن، بر تلاش های خود برای پایان دادن به این توافق افزود.

العالم – فلسطین اشغالی

به گزارش آسوشیتدپرس از قدس، بنیامین نتانیاهو در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه های خارجی گفت توافقی که ایران را به حفظ و پنهان کردن همه دانش این کشور در مورد سلاح های هسته ای قادر سازد یک توافق وحشتناک است. این توافق یا باید کاملا اصلاح و یا کاملا به هم بخورد. اما اگر کاری در رابطه با این توافق انجام نداد، اگر آن را به همین شکل کنونی حفظ کرد ایران در مدت زمان بسیار کوتاهی به زرادخانه ای از سلاح های هسته ای دست خواهد یافت.

ترامپ دوازدهم مه را به عنوان ضرب الاجل توافق هسته ای ایران تعیین و تهدید کرده است اگر تا این تاریخ، توافق هسته ای ایران اصلاح نشود از آن خارج می شود. این در حالی است که ترامپ با فشار فزاینده متحدان اروپایی آمریکا برای عدم خروج از توافق هسته ای ایران مواجه شده است.

نتانیاهو روز یکشنبه گفت اسرائیل اسناد به دست آمده از برنامه هسته ای ایران را در اختیار سرویس های جاسوسی اصلی و دیگران قرار می دهد.

وی گفت اگر یک توافق خطرناک را نقض نکرد، این باعث نمی شود که این توافق کم خطرتر شود.

پربیننده ترین خبرها