نگرانی رسانه‌های صهیونیستی از نتایج انتخابات لبنان

نگرانی رسانه‌های صهیونیستی از نتایج انتخابات لبنان
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 06:46

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ انتخابات لبنان، تسلط حزب الله بر این کشور را تقویت می کند و در مقابل آمریکا را در تنگنا قرار می دهد.

 

العالم - لبنان

 

این در حالی است که به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، همزمان با انتشار نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی لبنان، مردم در مناطق مختلف این کشور از جمله صور، بعلبک، هرمل و ضاحیه جنوبی بیروت، پیروزی فهرست های مورد حمایت مقاومت را جشن گرفتند و با حمل پرچم های حزب الله در خیابان ها به شادی پرداختند. 

در همین حال، وزیر کشور لبنان با تشکر از تمام طرف هایی که در برگزاری روند انتخابات پارلمانی مشارکت داشتند گفت: برگزاری این انتخابات یک دستاورد بزرگ و روز دموکراسی برای لبنان بود.

نهاد المشنوق در یک نشست خبری جزئیات برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان، نتایج اولیه آرا و میزان مشارکت مردم در این انتخابات را تشریح کرد.  المشنوق در این خصوص گفت: کسانی که در انتخابات شرکت نکردند باید مسئولیت این اقدام خود را به عهده بگیرند و در آینده اعتراضی به نحوه عملکرد سیاستمداران نداشته باشند.

وی افزود: ارتش و نیروهای امنیتی نقش مهمی در موفقیت روند برگزاری انتخابات در لبنان  ایفا کردند. آمار غیر رسمی از مشارکت 49.2 درصدی مردم در این انتخابات خبر می دهد که در مقایسه با آخرین انتخابات که در سال 2009 برگزار شد و 54 درصد مردم در آن مشارکت داشتند، کاهش یافته است . کمترین میزان حضور مردم در حوزه دوم بیروت به میزان 31 درصد و بیشترین میزان حضور در حوزه دوم شمال بود. اکثر شکایت هایی که در خصوص روند برگزاری انتخابات از سوی برخی از جریان ها و احزاب به وزارت کشور فرستاده شده است، مربوط به نقض محدود قوانین  از سوی هواداران شماری از نامزدها و تیراندازی هوایی بوده است.

وزیر کشور لبنان تأکید کرد: این انتخابات یک دستآورد بزرگ و روز دموکراسی برای لبنان بود، هر چند هنوز زود است درباره نتایج نهایی و احتمالا غافلگیر کننده انتخابات سخن بگوییم.

وی افزود: ما به یک قانون انتخاباتی نیاز داریم که اصل نسبیت را حفظ و تأثیر فرقه گرایی را متوقف کند.

پربیننده ترین خبرها