دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی احتمالا در سنگاپور برگزار می‌شود

دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی احتمالا در سنگاپور برگزار می‌شود
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 11:04

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) به نقل از چندین منبع دیپلماتیک گزارش داد، نشست میان رهبران ایالات متحده آمریکا و کره‌شمالی به احتمال زیاد در سنگاپور برگزار خواهد شد.

العالم- آمریکا

این خبرگزاری کره‌ای همچنین گزارش داد نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی احتمالا تا اواسط ژوئن انجام می‌شود و به احتمال قوی پیش از نشست گروه هفت کشور صنعتی پیشتاز خواهد بود که قرار است هشتم و نهم ژوئن در کانادا برگزار شود.

تاکنون هیچگونه خبر رسمی درباره زمان و مکان نشست آمریکا–کره‌شمالی منتشر نشده است. ترامپ چهارم مه گفت که مکان و زمان دیدار آنها تعیین شده و به زودی اعلام خواهد شد. طبق گزارش یونهاپ، یک منبع مطلع از جزئیات نشست آمریکا – کره‌شمالی گفت که با توجه به اینکه مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی ۲۲ مه برای دیدار با دونالد ترامپ به آمریکا می‌رود، احتمال دارد که ترامپ و کیم جونگ اون در اوایل ژوئن (حدودا اواسط خرداد) دیدار کنند.   

این منبع گفت، سنگاپور احتمالا جزو کشورهای نامزد میزبانی است، نه روستای مرزی پانمونجوم که ۲۷ آوریل میزبان دیدار رهبران دو کره بود. کیم و مون در نشست مذکور توافق کردند که موضوع خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره را پیگیری کنند. اصلی‌ترین موضوع دیدار بی‌سابقه رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ نیز مساله خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره خواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها