اردوغان: در مساله فلسطین امتحان انسانیت پس می دهیم

اردوغان: در مساله فلسطین امتحان انسانیت پس می دهیم
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 21:26

رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه گفت که در مساله ظلم به مردم مظلوم فلسطین، امتحان انسانیت پس می دهیم و بدون تردید آینده انسانیت در این امتحان رقم خواهد خورد.

العالم - ترکیه

اردوغان در آیین اهدای جوایز بین المللی صلح کوه زیتون در استانبول افزود: اگر در این امتحان انسانیت در مورد حمایت از مظلومان فلسطین سربلند شدیم، به عنوان انسان می‌توانیم با امنیت و امید به آینده بنگریم و گر نه تاریکی عاری از اخلاق و فضایی ظالمانه در انتظار ما خواهد بود.

وی بیان کرد: مساله فلسطین و قدس تنها مربوط به یک ملت و منطقه یا شهر نیست چرا که امروزه فلسطینی ها از نظر ظلم، کشتار و نقض حقوقی که علیه آنها اتفاق می افتد، نماد تمام مظلومان جهان هستند.

وی رخدادهای فلسطین به ویژه در قدس شریف را اقدامی برای نهادینه کردن و مشروعیت بخشیدن به ستم ظالمان دانست و اظهار کرد: خشونت اشغالگران در روزهای اخیر علیه کسانی که تنها خواهان دفاع از خاک کشور خود هستند، بر جسارت ظالمان می‌افزاید. 

وی با انتقاد از بی تفاوتی جامعه جهانی به شهادت دهها فلسطینی و مصدومیت هزاران نفر دیگر در این حملات گفت: این اتفاقات نشان می دهد که هیچ فرد و ملتی در امان نخواهد بود.
اردوغان با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمان ملل و تلاش برای برقراری یک نظام امنیتی بین المللی برای تمامی بشریت بیان کرد: نظامی که امنیت جهانی را بر اساس منافع پنج کشور تنظیم و به اختیار آنها واگذار کند، پایدار نخواهد بود.

وی ریاکاری جامعه جهانی به ویژه سازمان های بین المللی به عنوان ماموران تامین صلح و امنیت را غیرقابل انکار دانست و افزود: این موضوع ابعاد غیرقابل تحملی یافته است.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره به صرف 31 میلیارد دلار برای حمایت از پناهجویان سوری در ترکیه گفت: تحولات فلسطین و سوریه واقعیت تلخ ماهیت مدافعان حق و دموکراسی را آشکار کرد و امروز آنها را خوب می شناسیم و اظهارات آنها را در دیدارهای دوجانبه هرگز فراموش نخواهیم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها