بیانیه علمای یمن درباره اشغال جزیره سقطری

بیانیه علمای یمن درباره اشغال جزیره سقطری
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 22:18

انجمن علمای یمن امروز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که اشغال جزیره "سقطری" توسط امارات، هدف تجاوز را که همان تسلط بر یمن و منابع آن است، آشکار می‌کند.

العالم - یمن

در این بیانیه آمده است که سکوت در قبال این جنایات و فرار از موضع‌گیری صحیح و مناسب در قبال این جنایات جایز نیست و کسانی که ذره‌ای شک و تردید درباره این تجاوز دارند و از مسئولیت شانه خالی می‌کنند، در مواضع خود تجدید نظر کنند.

انجمن علمای یمن همچنین از همه آزادگان جهان و هیئت‌های عربی و اسلامی خواست که برای توقف تجاوز عربستان، حرکتی جدی انجام دهند.

این انجمن از ملت یمن خواست که همبستگی و ثبات بیشتری به خرج دهند و به صبر و خداوند متوسل شوند.

انجمن علمای یمن در این بیانیه به کشورهای متجاوز درباره ادامه جنایات علیه ملت یمن هشدار داد و از آن‌ها خواست که تجهیزات نظامی خود را از خاک یمن خارج کنند.

جزیره سقطری یمن در حدفاصل خلیج عدن و اقیانوس هند و در نزدیکی سواحل سومالی قرار دارد که در کنترل نیروهای وفادار به دولت فراری یمن بود.

رسانه های یمنی جمعه به نقل از منابع محلی اعلام کردند که بیش از 100 نظامی اماراتی به صورت ناگهانی با چهار فروند هواپیما وارد جزیره سقطری شدند.

پس از گذشت بیش از سه سال از جنگ فرسایشی یمن، عربستان به ویژه در مناطق جنوبی همسایه خود، اختلافات جدی با امارات دارد.

تک روی های امارات و شکاف شدید با عربستان پس از آن صورت می گیرد که هشتم بهمن 96 نیروهای منصور هادی به عنوان متحد ریاض طی چندین نوبت با نیروهای شورای انتقالی در جنوب به عنوان متحد ابوظبی، درگیر شدند.

شورای انتقالی جنوب در ماه می 2017 ( اردیبهشت/ خرداد 96) با حمایت ابوظبی تشکیل شد، شورایی که از اهداف اصلی آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است، موضوعی که با اهداف عربستان کاملا مغایرت دارد.

اقدام امارات درحالی است که این کشور از هم پیمانان دولت فراری یمن و یکی از طرف های فعال ائتلاف متجاوزان این کشور است که از سه سال پیش درکنار عربستان سعودی و به بهانه بازگرداندن دولت فراری 'عبدربه منصورهادی' هزاران شهروند یمنی را به خاک و خون کشیده است.

پربیننده ترین خبرها