لاریجانی: مردم لبنان پای صندوق‌های رأی، نه به آمریکا و صهیونیست‌‌ها گفتند

لاریجانی: مردم لبنان پای صندوق‌های رأی، نه به آمریکا و صهیونیست‌‌ها گفتند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 09:25

رئیس مجلس گفت: آراء روز گذشته ملت لبنان نتیجه رذالت‌های آمریکا و صهیونیست‌‌ در منطقه بود.

العالم - ایران / سیاسی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 18 اردیبهشت) پارلمان در نطق پیش از دستور خود در سخنانی، با اشاره به انتخابات پارلمانی لبنان، اظهار داشت: این پیروزی را به رئیس پارلمان لبنان تبریک می‌گویم.

وی افزود: با وجود همه تخریب‌ها و پول‌‌های کثیفی که آمریکا، صهیونیست‌ها و دنباله‌روهای منطقه‌ای آنها در لبنان خرج کردند، مردم رشید لبنان پای صندوق‌های رأی، حرف اصلی خود را بیان کردند و آن، نه به آمریکا و صهیونیست‌‌ها بود.

رئیس مجلس تصریح کرد: آقای ترامپ باید بفهمد که فشار سیاسی و نظامی علیه مردم منطقه، پاسخش صدای رسای ملت‌های مظلوم است که با گردن‌کلفتی آنان ستیز می‌کنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه امروز دو جریان مهم در منطقه دیده می‌شود، اظهار داشت: یکی، جریان ارتجاعی متکی بر دیکتاتوری‌ها و وابستگی به آمریکا و دیگری جریان دموکراسی‌خواهی است که ندای آن را در انتخابات لبنان و انتخابات شوراهای تونس و انشاء‌اللّه در عراق خواهید شنید.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: آقای ترامپ! نتیجه رذالت‌های امنیتی آمریکا و صهیونیست‌‌ها در کمک به تروریست‌ها در سال‌های گذشته در آرای ملت رشید لبنان را ملاحظه کنید. تردید نکنید که بی‌تعهدی در مسئله هسته‌ای هم نتیجه مشابهی خواهد داشت و ملت بزرگ ایران با رهبری داهیانه حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای(مدظله‌العالی) راه و روش انقلاب اسلامی که در سیره امام(ره) تجلی داشت، با استواری دنبال خواهد کرد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی توفیق ملت عزیز لبنان در انتخابات اخیر را به پارلمان لبنان و ریاست آن تبریک می‌گوید و آرزوی توفیق بیشتر برای آنان داریم.

پربیننده ترین خبرها