عادل الجبیر ایران را تروریست خطاب کرد! + پاسخ کاربران

سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 10:51

وزیر خارجه رژیم سعودی در پستی توئیتری با تکرار ادعاهای سابق خود ایران و حوثی های یمن را تروریست خطاب کرد.

العالم - عربستان سعودی

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در پستی توئیتری نوشت: حملات مدیریت شده حوثی ها توسط ایران که محافل بین المللی به شدت آن را محکوم می کنند، نشان دهنده اقدامات تروریستی ایران و حوثی هاست اما این اقدامات تاثیری بر ثبات و توسعه ما ندارد.

جبیر در زیر این پست توئیتری در تصویری گرافیکی مدعی شده است حوثی های یمن 132 موشک و 66 هزار راکت به سمت عربستان سعودی شلیک کردند.

کاربران عرب زبان در پایین این پست توئیتری به اظهارات عادل الجبیر پاسخ دادند:

کاربری با نام «احمد تاج الدین» نوشت: اگر این حملات هیچ تاثیری بر ثبات کشور شما ندارد، چرا کنفرانس سران عرب را از پایتخت عربستان به شهر الظهران منتقل کردید در حالی که همواره کنفرانس های مهم در پایتخت  برگزار می شد، اگر این مساله برایتان عادی بود چرا  برای حفاظت ازمرزهایتان نیروهای ویژه آمریکایی یعنی  کلاه سبزها را فرا خواندید؟

کاربری دیگر نوشته است: شما هستید که کودکان،زنان وغیر نظامیان را در  خانه هایشان ، خیابان هاوبازارها می کشید و به کوچک و بزرگ رحم نمی کنید ، دست خداوند بالای دست محافل بین المللی است اوست که حکم می کند و همانگونه که فرعون را هلاک کرد شما را نیز نابود می کند؛ ایران کجا و یمن کجا؟ ما هیچ ایرانی را ندیدیم . بلکه شاهد جنگنده های متجاوز آمریکا و عربستان بودیم که همه چیز را در یمن نابود کردشما چیزی نمی فهمید مگر همان چیزی که اربابانتان دیکته می کنند؟

کاربری با نام کاربری «Ebrahim Soujeri» نوشته است: عربستان تنها مسئول تبعات این جنگ اعم از خرابی ها کشتارها و قحطی یمن یا بی ثباتی و تحمیل هزینه های زیادی بر این کشور است که خود ان را برافروخت  دولتی که ساده ترین روابط تجاری و ورزشی و کشتیرانی  وپرواز را با همسایگان خود نمی تواند تحمل کند باید طرز تفکر خود را تغییر دهد .

به گزارش العالم؛ ادعای وزیر خارجه سعودی در حالی است که ایران همواره کمک نظامی به یمن را رد کرده است، یمن در محاصره کامل ائتلاف سعودی است و این ائتلاف حتی برای مجامع بین المللی برای رساندن کمک های بشر دوستانه به این کشور ممانعت ایجاد می کند.

طرح چنین مسائلی توسط عادل الجبیر در حالی است که مستندات بسیاری از حمایت رژیم سعودی از گروه های تکفیری-تروریستی در کشور های جنگ زده منطقه مشابه سوریه و عراق وجود دارد، از سوی دیگر مزدوران و جنگنده های ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی یمن دست به کشتار وسیع در این کشور زده اند که مجامع بین المللی آن را محکوم کرده است.

مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده است جنگ یمن که اولین قربانیان آن کودکان هستند، جان هزاران کودک را گرفته است.

ائتلاف سعودی در یمن برای نابودی و قتل عامل وسیع دست به هدف قرار دادن منابع آب گرفته است، یونیسف نسبت به هدف‌گیری منابع آب و سازمان‌هایی که آب شرب سالم را در اختیار شهروندان یمنی قرار می‌دهند،‌ هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها