گروه های مخالف تونس؛ نتایج انتخابات را پذیرفتند

گروه های مخالف تونس؛ نتایج انتخابات را پذیرفتند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 13:46

هیات عالی و مستقل انتخابات تونس گفت: جنبش النهضه توانست در بیشتر ستادهای شماری از استان های تونس مانند توزر، تطاوین، مدنین، القیروان، منوبه و بنزرت اکثریت آرا را به دست آورد.

العالم - تونس

این در حالی است که فرایند شمارش آراء در اولین انتخابات شهرداری در تونس هنوز ادامه دارد.

نتایج جزئی انتخابات شهرداری ها هنوز اعلام نشده اما هیات انتخابات با ارائه آمار اولیه، بر پیروزی جنبش النهضه در اولین انتخابات آزاد شورای شهرداری در تونس تاکید کرد.

هیات انتخابات هم چنین از حذف برخی فهرست های انتخاباتی پیش از اعلام نتایج نهایی در صورت ثابت شدن تخلفشان در فرایند انتخابات خبر داد.

"نبیل بفون" عضو هیات عالی و مستقل انتخابات گفت: تخلفاتی در اطراف ستادهای انتخاباتی برای تاثیر گذاشتن بر رای دهندگان گزارش شده است .

گروه های مخالف نیز با اعتراف  به ناکامی برنامه های خود در قانع کردن رای دهندگان، هیات انتخابات را به کوتاهی در مدیریت فرایند انتخابات و رئیس این هیات را به هم دستی به نفع ائتلاف حاکم متهم کرد.

"جیلانی الهمامی" یکی از رهبران جبهه مردمی نیز گفت: این هیات خطری برای فرایند انتخابات است و احزاب سیاسی چه در پارلمان یا رسانه ها باید در این خصوص موضع گیری کنند زیرا رئیس این هیات با رویکرد جانبدارانه، به گروه ائتلاف حاکم و به ویژه گروه ندای تونس وابستگی سیاسی داشت.

جنبش النهضه نیز خوشحال از پیروزی خود اعلام کرد هم چنان با هم پیمان سابق خود یعنی  ندای تونس به عنوان دومین پیروز انتخابات شهرداری ها همکاری خواهد کرد.

217

پربیننده ترین خبرها