میشل عون: قانون جدید انتخابات، وزن واقعی احزاب سیاسی را نشان داد

سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 22:40

رئیس جمهوری لبنان در اولین سخنرانی خود بعد از انتخابات پارلمانی، از قانون «تناسبی» انتخابات حمایت کرد.

العالم - لبنان

رئیس جمهوری لبنان شامگاه سه‌شنبه در مورد نتایج انتخابات پارلمانی این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش شبکه «المیادین»، «میشل عون» در مورد قانون انتخابات پارلمانی موسوم به «قانون تناسبی» گفت که این قانون صحت نمایندگی انتخابات را محقق کرد و به نیروهای سیاسی وزن واقعی آن‌ها را داد.

رئیس جمهوری لبنان گفت که بعد از تشدیدگفتمان‌های متعصبانه و فرقه‌ای، انتخابات اخیر مرحله جدید در لبنان را گشود.

او به دوران ریاست جمهوری خود اشاره کرد و گفت که از ابتدای تصدی پست ریاست جمهوری لبنان ثبات امنیتی تحقق پیدا کرد و تروریست‌ها سرکوب شدند و  امور مالی این کشور منظم شد.

اشاره عون به عملیات ارتش و جنبش مقاومت لبنان علیه گروه‌های تروریستی مانند داعش در شمال و شرق لبنان است که طی این عملیات مناطق مرزی لبنان بعد از چندین سال از تروریسم پاکسازی شد.

رئیس جمهوری لبنان به موضوع آوارگان سوری در کشورش اشاره کرد و گفت که خواستار حل سریع این مسئله بوده چرا که در همه سطوح زندگی مردم لبنان تاثیر گذاشته و پیامدهایی دارد.

از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ شمار زیادی از شهروندان این کشور برای دوری از عواقب ناگوار جنگ به کشورهای همسایه پناهنده شدند که لبنان بعد از ترکیه بیشترین پناهنده سوری را داشته و تداوم حضور آن‌ها در لبنان فشارهای اقتصادی بر بیروت تحمیل می‌کند.

میشل عون در مورد کابینه آتی نیز گفت که با رؤسای پارلمان و کابینه فعلی تلاش می‌کند تا فعالیت نهادهای دولتی در راستای منافع ملی لبنان باشد.

انتخابات پارلمانی لبنان یکشنبه این هفته به مدت یک روز برگزار شد و طی آن، ائتلاف حزب الله و جنبش الأمل موفق شدند ۲۶ کرسی از ۲۷ کرسی را به دست آورند و جایگاه خود در پارلمان را تقویت کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها