اقدامات ضدایرانی آمریکا ممکن است با خروج از برجام با دشواری‌هایی روبرو شود

اقدامات ضدایرانی آمریکا ممکن است با خروج از برجام با دشواری‌هایی روبرو شود
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 10:46

پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای آن هم علی‌رغم هشدارهای متحدان اروپایی، آمریکا احتمالاً برای تشدید اقدامات ضدایرانی خود باید با تهدید انزوای بیشتری روبرو شود.

العالم _ آمریکا

به باور بسیاری از مشاوران و حتی تعدادی از جمهوری‌خواهان و صاحب‌نظران، پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای آن هم علی‌رغم هشدارهای متحدان اروپایی، آمریکا احتمالاً برای تشدید اقدامات ضدایرانی خود باید با تهدید انزوای بیشتری روبرو شود. به گفته تحلیلگران، این تصمیم می‌تواند آمریکا را در همراه کردن متحدان اروپایی‌اش برای اتخاذ اقدامات ضدایرانی در آینده با مشکل روبرو کند.

اقدام آمریکا همچنین محیط غیر قابل پیش‌بینی‌تری را در خاورمیانه ایجاد می‌کند که در آن ایران می‌تواند آزادانه‌تر بر ضد منافع آمریکا وارد عمل شود و یا بر نفوذ منطقه‌ای خود بی‌افزاید.

"مارتین دمپسی،" فرمانده بازنشسته ستاد مشترک ارتش آمریکا در این خصوص در حساب توییتر خود نوشت: «ما حالا در مسیری خطرناک‌تر و با گزینه‌هایی کمتر، تنها هستیم.»

"نیکلاس برنز،"سومین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در دولت جورج  دابلیو بوش نیز در این خصوص گفت: «این وضع، آمریکا را تضعیف می‌کند... این شرایط آمریکا را در مبحث ایران هرچه بیشتر از روسیه و چین دور می‌کند و به نارضایتی متحدان اروپایی منجر می‌شود. این وضع تأثیری بسیار شگرف و منفی بر اراده اروپایی‌ها در همکاری با ما خواهد داشت.»

همچنین یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت کاهش هرچه بیشتر سطح روابط آمریکا و ایران، احتمالاً در عراق که در آن رأی‌دهندگان قرار است روز شنبه پارلمان جدیدی را انتخاب کنند اثراتی منفی خواهد داشت. وی اظهار داشت: «همزمان با افزایش تنش در روابط آمریکا و ایران، این وضع برای روابط آمریکا و عراق نیز نامطلوب است.»

 

پربیننده ترین خبرها