مدیران انجمن کنترل تسلیحات، اقدامات ترامپ را تقبیج کردند/امضاکنندگان برجام مانع تحریم های ثانویه آمریکا شوند

مدیران انجمن کنترل تسلیحات، اقدامات ترامپ را تقبیج کردند/امضاکنندگان برجام مانع تحریم های ثانویه آمریکا شوند
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 11:53

دو تن از مدیران انجمن کنترل تسلیحات ضمن تقبیح اقدامات غیرمسوولانه رئیس جمهوری آمریکا در قبال برجام، از سایر امضا کنندگان این توافقنامه هسته ای خواستند بدون حضور آمریکا به اجرای آن ادامه دهند و مانع از تحریم های ثانویه واشنگتن شوند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای انجمن کنترل تسلیحات، "داریل کیمبال"، مدیر اجرایی این انجمن مستقر در آمریکا، از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به عنوان توافقنامه ای کامل و جامع برای جلوگیری از اشاعه هسته ای یاد و خاطرنشان کرده، خروج غیرمسوولانه دونالد ترامپ از این توافقنامه حاصل سوء مدیریت سیاست خارجی آمریکاست.

اقدام ترامپ، تلاش برای مذاکرات مکمل را  بی نتیجه کرد
کیمبال گفته، تصمیم ترامپ به خروج از توافقنامه هسته ای ایران، تخلف از برجام است و خودداری او از تضمین پایبندی آمریکا به تعهداتش در چارچوب توافقنامه هسته ای ایران و درخواست از اروپا برای کمک به ایجاد تغییرات یکجانبه در مفاد آن، تلاش های اروپا و آمریکا را برای مذاکره درباره توافقنامه مکمل و تامین مطالبات رئیس جمهوری آمریکا بی نتیجه گذاشته است.

اقدامات دور از عقل ترامپ/ اعمال مجدد تحریم نقض تعهدات است
این مقام ارشد انجمن کنترل تسلیحات خاطر نشان کرده، اقدامات دور از عقل ترامپ حاکیست که او به جای همکاری با متحدان برای اتخاذ راهبرد دیپلماتیک بلندمدت، به دنبال ایجاد بحران در زمینه اشاعه هسته ای است.
به گزارش ایرنا، "کلسی داونپورت"، مدیر سیاست عدم اشاعه هسته ای انجمن کنترل تسلیحات، نیز با استناد به بندهای 26 و 29 برجام گفته، اعمال مجدد تحریم ها علیه ایران ناقض تعهداتی است که آمریکا در چارچوب برجام به عهده گرفت و شرکای پنج بعلاوه یک واشنگتن باید اقدامات ترامپ را به عنوان نقض این توافقنامه محکوم کنند.
وی گفته، اقدام سه شنبه ترامپ، برجام را نابود نکرد بلکه موقتا اجرای آن را تا انجام اقدامات بعدی سایر امضاکنندگان این توافقنامه برای ترغیب بانک ها و شرکت های شان به تعامل با ایران متوقف کرده است. ما از انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و سایر کشورهای مسوول می خواهیم اجرای برجام بدون حضور آمریکا را ادامه دهند و تدابیری برای جلوگیری از اجرای تحریم های ثانویه آمریکا اتخاذ کنند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها