واکنش قطر به خروج ترامپ از برجام/ طعنه دوحه به تبعیت عربستان از ترامپ

واکنش قطر به خروج ترامپ از برجام/ طعنه دوحه به تبعیت عربستان از ترامپ
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 14:13

مدیرکل رسانه ای وزارت خارجه قطر در واکنش به خروج آمریکا از برجام ، تاکید کرد که همه به جز چند کشور با اقدام آمریکا در خروج از برجام با منطق، حکمت و خویشتنداری برخورد کردند.

العالم ـ آسیا

«احمد بن سعید الرمیحی » روز چهارشنبه در صفحه شخصی توئیتر خود با طعنه به حمایت سعودی، امارات و بحرین از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام با ذکر یک ضرب المثل قدیمی، نوشت: خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. 
وی خاطرنشان کرده، اغلب کشورهای جهان به جز آن ها که همرنگ جماعت شدند، با اقدام آمریکا در خروج از برجام عاقلانه و منطقی برخورد کردند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب (18 اردیبهشت ماه 1397) با اعلام خروج کشورش از توافقنامه بین المللی اقدام جامع مشترک (برجام) و بازگرداندن تحریم های ظالمانه خود علیه ایران، یک بار دیگر نشان داد که دولت های آمریکایی قابل اعتماد نیستند. 
این تصمیم ترامپ با مخالفت گسترده جهانی از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا گرفته تا کشورهای منطقه و جهان و حتی سیاستمداران معقول داخل آمریکا روبرو شد. اقدام وی تنها با استقبال شمار اندکی از رژیم های منطقه ای از جمله رژیم صهیونیستی ، عربستان ، بحرین و امارات روبرو شد. 
جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از کم شدن شر آمریکا از سر برجام ، اعلام کرد تا وقتی این توافق به انتظارات تهران پاسخ مناسبی بدهد در آن باقی خواهد ماند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها