واکنش آژانس انرژی اتمی به خروج ترامپ از برجام

واکنش آژانس انرژی اتمی به خروج ترامپ از برجام
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 16:29

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تلاش ایران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای، تاکید کرد تعهدات ذیل برجام توسط ایران اجرا شده است.

العالم - اروپا

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، مجددا تایید کرد که تهران به تمام تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی آژانس اتمی آمده است: «آژانس به دقت تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رصد می‌کند.

همانطور که شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده و شورای حکام آژانس نیز در سال 2015 اختیار داده، آژانس در حال راستی‌آزمایی اجرای تعهدات هسته‌ای ایران ذیل برجام است».

آژانس ادامه داد: «ایران تحت برجام، در زیر نظر سخت‌ترین رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای در جهان قرار دارد که یک دستاورد راستی‌آزمایی مهم است».

این بیانیه در پایان تاکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند تایید کند که تعهدات ذیل برجام توسط ایران اجرا شده است.

«دونالد ترامپ» شامگاه سه‌شنبه با به زبان آوردن ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران و متهم کردن تهران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران فاجعه‌بار است و واشنگتن دیگر در آن نخواهد ماند.

وی تاکید کرد که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گرداند و پس از آن اگر سران تهران خواستند برای توافق جدید مذاکره کنند، او آماده است.

فارس

فارس

پربیننده ترین خبرها