برده‌داری مدرن در انگلیس علیه کارگران خارجی

برده‌داری مدرن در انگلیس علیه کارگران خارجی
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 19:11

گزارش یک موسسه دولتی در انگلیس نشان می‌دهد استثمار و برده‌داری علیه کارگران خارجی در همه شهرهای این کشور وجود دارد و دستمزدهایی پایین‌تر از حداقل تصویب شده به کارگران خارجی پرداخت می‌شود.

العالم - انگلیس 

 گزارش‌های جدید دولت انگلیس نشان می‌دهد برده‌داری مدرن در انگلیس علیه خارجی‌ها از سوی گروه‌های تبهکار وجود دارد.

یک موسسه دولتی انگلیس به نام «جی‌ال‌اِی‌اِی» به بررسی میزان استثمار کارگران خارجی در این کشور پرداخته است. گزارش این موسسه نشان می‌دهد گروه‌های تبهکار در انگلیس یک دهم خارجی‌ها را برای کار در خرده فروشی‌ها جذب کرده‌اند.

در یک مغازه خواروبار فروشی، یک کارگر خارجی که مجوز کار در انگلیس را نداشت با حقوقی ۳۳ درصد کمتر از حداقل حقوق و با ۶۰ الی ۷۰ ساعت حضور هفتگی مشغول کار بود. در مورد دیگری، وقتی پلیس با کارگران غیرقانونی در یک فروشگاه صحبت کرد، آن‌ها گفته بودند فقط به اندازه هزینه رفت و آمد، پول دریافت می‌کردند و به ازای کار غذا هم به آن‌ها داده می‌شود.

موارد دیگری هم از پرداخت کمتر از حداقل دستمزد به کارگران خارجی در فروشگاه‌های انگلیسی وجود داشته است. همچنین کارگران یک کارواش در لندن گفته بود که هیچ مجوز کاری ندارد و همین مسئله مانع از  اعتراض وی به دستمزدش بوده است.

بر اساس گزارش جی‌ال اِی‌اِی، برده‌داری و استثمار در هر شهری از انگلیس وجود دارد و باید اقدامات بیشتری  در این زمینه صورت بگیرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها