اردن در واکنش به خروج آمریکا از برجام، خواستار گفت‌وگو شد

اردن در واکنش به خروج آمریکا از برجام، خواستار گفت‌وگو شد
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397 - 19:57

دولت اردن بر خلاف عربستان و امارات که سریعا از خروج آمریکا از برجام استقبال کردند، بر همکاری و گفت‌وگوی ایران با همه طرف‌ها تأکید کرد.

العالم - اردن

«محمد المومنی» سخنگوی دولت اردن امروز چهارشنبه همکاری ایران با همه طرف‌ها به منظور عاری شدن منطقه سلاح‌های کشتتار جمعی را مورد تأکید قرار داد.

المومنی اظهار داشت : «موضع تاریخی و روشن اردن، حمایت از همه تلاش‌ها و طرح‌های بین‌المللی از جمله تلاش آمریکا برای پایان دادن به سلاح‌های اتمی و سلاح کشتار جمعی در منطقه خاورمیانه و همه جهان است.»

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، المومنی همچنین ضرورت پاسخ ایران به دعوت آمریکا برای مذاکره، استمرار گفت‌وگو و همکاری با همه طرف‌ها به منظور عاری شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی و دستیابی به تفاهم‌هایی جهت ممانعت از خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توقف رقابت تسلیحاتی را خواستار شد.

وی اشاره کرد که برقرار امنیت و ثبات در منطقه و جهان از اهمیت زیادی برای همه طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

این مقام اردنی بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای تحقق این هدف و آنچه تضمین پایبندی ایران به بندهای قانون بین‌المللی، توقف گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و پایبندی به اصل حسن همجواری خواند، تأکید کرد.

این سخنان مقام اردنی  در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، مجددا تایید کرد که تهران به تمام تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی آژانس اتمی آمده است: «آژانس به دقت تحولات مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رصد می‌کند.»

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها