سه آمریکایی بازداشت‌شده در کره شمالی، با استقبال ترامپ وارد واشنگتن شدند

سه آمریکایی بازداشت‌شده در کره شمالی، با استقبال ترامپ وارد واشنگتن شدند
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 12:39

دونالد ترامپ با حضور در فرودگاهی در واشنگتن، از سه آمریکایی بازداشت‌شده در کره شمالی که به دنبال سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا آزاد شدند، استقبال کرد.

العالم - آمریکا

با گذشت یک روز از اظهارات دونالد ترامپ درباره آزادی سه آمریکایی بازداشت شده در کره شمالی، این سه تن با استقبال ترامپ وارد واشنگتن شدند.

ترامپ امروز پنجشنبه به همراه همسر و معاون رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه واشنگتن حاضر شد تا از سه آمریکایی آزاد شده از کره شمالی استقبال کند.

او در کنار خبرنگاران حاضر در مراسم، اظهاراتی درباره آزادی این سه آمریکایی مطرح و درباره شرایط کنونی در رابطه با کره شمالی هم صحبت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز خرسندی از آزادی این سه نفر در رابطه با مذاکرات با کره شمالی گفت که «اتفاق‌های خوبی در جریان است».

ترامپ از رهبر کره شمالی به خاطر آزادی این سه آمریکایی تشکر کرد.

خبرنگاری از او سوال کرد آیا آزادی این سه آمریکایی، پر افتخارترین موفقیت و دستاورد شما است؟

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «پر افتخارترین دستاورد من، خلع سلاح اتمی کامل کل شبه جزیره کره خواهد بود. این چیزی است که افراد برای مدت‌های طولانی به دنبال آن بودند».

او در بخش دیگری از اظهاراتش، از اینکه آزادی این سه آمریکایی پیش از دیدار آتی او با رهبر کره شمالی انجام شده، قدردانی کرد.

خبرنگاری از ترامپ درباره اینکه‌ایا او با کیم جونگ اون صحبتی انجام داده یا نه، گفت: «من نمی‌خواهم درباره اینکه با او صحبتی کرده‌ام یا نه، اظهارنظری بکنم».

وی درباره رهبر کره شمالی گفت: «ما در حال آغاز کردن یک دوره جدید هستیم. خیلی کار خوبی بود که او خیلی زودتر از موعد آنها(سه آمریکایی) را آزاد کرد. این کار بزرگ و مهمی برای من بود. من فکر می‌کنم که ما فرصت خوبی برای انجام دادن یک کا معنادار(در رابطه با کره شمالی) داریم».

ترامپ افزود: «اگر هر کسی ۵ سال قبل یا ۱۰ سال قبل یا حتی یک سال قبل چنین چیزی می‌گفت، باید به او می‌گفت که این، غیرممکن است. باید بگویم که اتفاق‌های بسیار خوبی اتفاق افتاده است».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مواضع اخیر کیم جونگ اون درباره مذاکره با آمریکا اینطور گفت: «من واقعا فکر می‌کنم که او می‌خواهد کاری انجام دهد و کشورش را به جهان واقعی برگرداند و من فکر می‌کنم که ما یک موفقیت بزرگ خواهیم داشت».

ترامپ درباره روابط کنونی با کره شمالی گفت: «هرگز همچنین روابطی (بین آمریکا و کره شمالی) وجود نداشته است. ما از همین جا شروع می‌کنیم. من واقعا فکر می‌کنم که پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته است. خواهیم دید که چه پیش خواهد آمد. داریم درباره چند هفته دیگر(و دیدار با رهبر کره شمالی) حرف می‌زنیم. اتفاق‌های بسیار خوبی ممکن است بیافتد ما امیدواریم». 

در بخش دیگری از این سخنان، خبرنگاری سوال کرد: آیا شما امیدوارید که یک روزی به کره شمالی بروید؟

ترامپ جواب داد: «این اتفاق ممکن است بیافتد».

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود که سه تبعه آمریکایی که در ماه‌های گذشته در کره شمالی بازداشت شده بودند، آزاد شده و در مسیر بازگشت به آمریکا هستند

پربیننده ترین خبرها