قاسمی: ترامپ هنوز نتوانسته در قامت یک سیاستمدار ظاهر شود و در توهم بسر می برد

قاسمی: ترامپ هنوز نتوانسته در قامت یک سیاستمدار ظاهر شود و در توهم بسر می برد
پنج‌شنبه 20 ارديبهشت 1397 - 22:09

بهرام قاسمی پیرامون ادعاهای رئیس جمهور آمریکا و خروج آنها از برجام، اظهار داشت: ترامپ با تکرار ادعاهای وقیحانه و تاریخ گذشته و تکراری خود علیه ایران نشان داد که با وجود گذشت بیش از یکسال از انتخاب وی، هنوز از فضای کسب و کارهای سابق خود خارج نشده و نتوانسته شخصیت خود را با شرایط جدید به عنوان یک سیاستمدار تطبیق دهد و دور اندیشی، همه سو نگری و واقع بینی را جایگزین توهم و خیال های خام کند.

العالم - ایران / سیاسی

وی گفت: ادعاهای نادرست و خصومت طلبانه رئیس جمهور آمریکا در خصوص فعالیت های منطقه ای ایران، در حالی است که ایالات متحده با زیاده خواهی و حفظ خوی سلطه طلبی هر روز تلاش می کند حضور نابجای خود را در این منطقه بیشتر کند و با استفاده از منابع مالی و وابستگی برخی متحدان مرتجع، منافع خود را به صورت مستقیم و یا نیابتی در خاورمیانه پیش ببرد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: ترامپ در شرایطی جمهوری اسلامی را به تروریسم متهم می کند که حمایت این کشور و متحدانش از گروه های تروریستی بر هیچ کس پوشیده نیست و حتی سیاستمداران آمریکایی بر نقش این کشور در ایجاد القاعده، داعش و دیگر گروه های مشابه اعتراف کرده اند و در مقابل دولت ها و مردم منطقه، خصوصا در عراق و سوریه بر نقش بی بدیل جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم شهادت می دهند.

قاسمی افزود: ترامپ در شرایطی ادعاهای مضحک خود در مورد تروریسم را مطرح کرده که نزدیکان وی به صورت مستمر در حمایت از دیگر گروه های های تروریستی شناخته شده تلاشی بسیار داشته و دارد و زمان نشان داده است که در حمایت آنها از هیچ اقدامی چه به لحاظ کمک مال و یا تسلیح انها دریغ نداشته است.

وی اظهار داشت: رییس جمهور آمریکا در حالی به دروغ برجام را موجب رقابت تسلیحاتی در منطقه قلمداد می کند که خود بزرگترین صادر کننده انواع تسلیحات مرگبار به برخی از کشورهای منطقه است و امروز باعث بی ثباتی، تنش و تجاوز به یمن و بسیاری دیگر از معضلات در منطقه شده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان تأکید کرد: ترامپ شأن کشور و مردم آمریکا را در جهان تنزل داده و با ایجاد چالش های مختلف در فضای بین المللی تلاش دارد افکار عمومی ایالاتت متحده را از بحران های سیاسی و اخلاقی که در داخل آمریکا با آن دست به گریبان است، منحرف سازد.

پربیننده ترین خبرها