راهپیمایی میلیونی مردم اندونزی در حمایت از قدس و اهالی غزه

راهپیمایی میلیونی مردم اندونزی در حمایت از قدس و اهالی غزه
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 19:31

صدها هزار نفر از مردم مالزی در همبستگی با مردم فلسطین و محکوم کردن اقدامات اخیر آمریکا در موردقدس، پرچم این کشور و رژیم اشغالگر صهیونیستی را به آتش کشیدند.

العالم- آسیا 

مردم مالزی در اقدامی خودجوش به نشانه همبستگی با مردم فلسطین در باریکه غزه راهپیمایی کردند.

خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) گزارش کرد که هزاران نفر از اهالی شهر «جارکارتا»، پایتخت مالزی با برگزاری راهپیمایی همبستگی، از حقوق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین‌های اشغالی حمایت کرده و تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس را محکوم کردند.

افراد شرکت کننده در این راهپیمایی میلیونی، پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نشانه خشم از اقدام ترامپ در به رسمیت شناخت شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم آتش زدند.

رئیس جمهوری آمریکا 15 آذر ماه گذشته شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل معرفی و اعلام کرد که سفارت آمریکا را به این شهر منتقل خواهد کرد؛ قرار است سه‌شنبه هفته آینده این انتقال صورت گیرد.

بیش از یک ماه است که مردم فلسطین در باریکه غزه به نشانه مخالفت با تصمیم‌های ظالمانه و غیر قانونی آمریکا، هر جمعه با برگزاری تظاهرات در نزدیکی مرز این منطقه با سرزمین‌های اشغالی، بر حق خود در بازگشت به سرزمین غصب شده خود بر اساس قطعنامه سازمان ملل تأکید دارند.

معترضان فلسطینی با آتش زدن تایرها و تلاش برای عبور از فنس‌های حائل در مرز با سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده‌اند.

تا کنون این راهپیمایی‌ها که تحت عنوان راهپیمایی‌های بزرگ حق بازگشت شناخته شده است، بیش از 50 نفر شهید و هزاران تن دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها