نشست خبری مشترک وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی

نشست خبری مشترک وزرای خارجه آمریکا و کره جنوبی
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 02:11

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود بر عاری سازی هسته ای کامل شبه جزیره کره تاکید کرد.

العالم - آمریکا

مایک پمپئو گفت: هدف نهایی ما عاری سازی هسته ای کامل، غیر قابل بازگشت و قابل راستی آزمایی در شبه جزیره کره است.

کانگ کیونگ وا (KANG KYUNG WHA) وزیر امور خارجه کره جنوبی با استقبال از آزادی شماری از شهروندان آمریکایی که در کره شمالی زندانی بودند، آن را نشانه ای دلگرم کننده توصیف و تاکید کرد در این مدت آمریکا و کره جنوبی تلاش های فشرده دیپلماتیک را دنبال کردند و یکدیگر را نیز در جریان تازه ترین رویدادها قرار دادند که از جمله آنها می توان به دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از پیونگ یانگ و نشست سه جانبه کره، ژاپن و چین در توکیو اشاره کرد که در بیانیه هایی، از دیدار سران کره جنوبی و شمالی استقبال و برای موفقیت آمیز بودن دیدار آتی سران آمریکا و کره شمالی نیز ابراز امیدواری شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص من و وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی های لازم برای برگزاری نشست بین رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور در دوازدهم ژوئن صحبت کردیم. ما توافق داریم که این نشست فرصتی تاریخی برای حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی و تامین صلحی پایدار در شبه جزیره کره به شمار می آید. تاکید می کنیم که هدف ما رسیدن عاری سازی هسته ای کامل، غیر قابل بازگشت و قابل راستی آزمایی در شبه جزیره کره است. در این خصوص وزیر پمپئو و من هفته آتی را بسیار مهم می دانیم که مستلزم هماهنگی بسیار نزدیک بین دو کشور ماست.

کیونگ وا گفت: همانطور که اعلام شد، رئیس جمهور مون نیز به زودی از واشنگتن دی سی و رئیس جمهور ترامپ دیدار می کند. روابط نزدیک و اعتمادی که بین رئیس جمهور ترامپ و رئیس جمهور مون وجود دارد عاملی پیش برنده در این گشایش برای عاری سازی هسته ای و صلح در شبه جزیره کره به شمار می آید. از این رو دیدار آنها در بیست و سوم، عاملی برای آماده سازی در برگزاری نشست موفق آمریکا-کره شمالی است.

وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت: من و وزیر پمپئو تاکید داریم که ائتلاف آمریکا و کره جنوبی که پنجاه و ششمین سالگرد خود را پشت سر می گذارد از دیرباز به عنوان عاملی  برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه است. ما همچنین تاکید کرده ایم که پنجاه و شش سال حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی نقشی بسیار مهم در بازدارندگی، صلح و ثبات در منطقه ایفا کرده است و بار دیگر تاکید می کنیم که حضور نظامی آمریکا در کره موضوعی مرتبط با ائتلاف کره جنوبی و آمریکاست.

وی ادامه داد: بعد از دیدار امروز، من اطمینان دارم که اتحاد ما به اندازه همیشه قدرتمند است و هیچ شکافی در مواضع ما در عاری سازی هسته ای در شبه جزیره کره وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها