نامه ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به رهبرانقلاب تقدیم ولایتی شد

نامه ویژه رئیس جمهور ترکمنستان به رهبرانقلاب تقدیم ولایتی شد
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 17:05

علی اکبر ولایتی عصر امروز شنبه در دیدار با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت:به روابط تهران و عشق آباد اهمیت ویژه ای می دهیم وامیدوارم سفر شما به تهران از سفرهای قبلی پربارتر باشد.

العالم - ایران / سیاسی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران و ترکمنستان علاوه بر مرزهای طولانی مشترک دارای دین، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند بخصوص اینکه عده ای از هموطنان ما با مردم ترکمنستان دارای نژاد مشترک هستند.

وی با بیان اینکه ما دارای نمادهای مشترک از جمله مختوم قلی هستیم اظهار داشت: زمانی که پس ازفروپاشی شوروی ترکمنستان اعلام استقلال کرد ما جزو نخستین کشورهایی بودیم که استقلال این کشور را به رسمیت شناختیم .

رشید مردوف هم در این دیدار گفت:ایران و ترکمنستان تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و ما از اینکه ایران برای این اشتراکات ارزش قائل می شود قدردان ملت و دولت ایران هستیم. ‎

رشید مردوف وزیر امورخارجه ترکمنستان امروز - شنبه- در صدر یک هیئت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی و با هدف بررسی چگونگی توسعه و گسترش تعاملات همه جانبه به تهران سفر کرده است.

وی بررسی چگونگی اجرا و تحقق توافقات به دست آمده در جریان سفر اخیر «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق‌آباد و نیز بررسی بخشهای کلیدی همکاری بین دو کشور را از مهمترین اهداف سفر دو روزه هیات سیاسی و اقتصادی دولت ترکمنستان به ایران اعلام کرده است

مرادوف امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری هم دیدار کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران هفتم و هشتم فروردین ماه جاری در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به عشق اباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها