درخواست پدر خلبان اردنی برای محاکمه قاتل پسرش در اردن

درخواست پدر خلبان اردنی برای محاکمه قاتل پسرش در اردن
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 19:12

پدر معاذ الکساسبه خلبان اردنی از دولت اردن خواست تا صدام عمر الجمل، تروریستی را که مسئول آتش زدن پسرش بوده است، در دادگاه اردن محاکمه شود.

العالم . اردن

صافی الکساسبه در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: دولت اردن باید تدابیر قانونی اتخاذ کند و به منظور تحویل این تروریست با طرف عراقی تماس برقرار کند تا محاکمه اش در اردن صورت گیرد.

وی افزود: محاکمه این تروریست قاتل در امان سبب خواهد شد تا جنبه های مبهم جنایت سوزاندن شهید معاذ روشن شود.

منابع امنیتی عراق پیش از این تاکید کردند که سازمان اطلاعات این کشور موفق شده است 5 تن از سرکردگان داعش از جمله عامل جنایت سوزاندن معاذ الکساسبه را بازداشت کرده است.

رسانه های رسمی عراق روز گذشته اعترافات این تروریستها را نیز منتشر کرد. طبق بیانیه مرکز اطلاع رسانی امنیتی که روز گذشته منتشر شد، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق بر عملیات ویژه دستگاه اطلاعات ملی کشور با هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک نظارت داشت، این عملیات به بازداشت سرکردگان مهم داعش که در حمله الانبار و موصل مشارکت داشتند، انجامید.

در این بیانیه آمده است که بازداشت شدگان عبارتند از صدام عمر یحیی الجمل(ابورقیه الانصاری)، محمد حسین حضر(ابوسیف الشعیطی)، عصام عبدالقادر عاشور الزوبعی(ابوعبدالحق العراقی)، عمر شهاب حماد الکربولی(ابوحفص الکربولی) و اسماعیل علوان سلمان العیثاوی(ابوزید عراقی) یکی از معاونان بغدادی هستند.

210

پربیننده ترین خبرها