آسوشیتدپرس: نتانیاهو با سفرای امارات و بحرین در آمریکا دیدار کرده است

آسوشیتدپرس: نتانیاهو با سفرای امارات و بحرین در آمریکا دیدار کرده است
شنبه 22 ارديبهشت 1397 - 21:14

یک رسانه آمریکایی از دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفرای امارات و بحرین در ضیافت شامی با میزبانی یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا خبر داد.

العالم - آسیا

منابع مطلع از دیدار پنهانی چند وقت اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سفیر امارات متحده عربی در آمریکا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ، این دیدار و حضور این مقام‌ها در این «شام دیپلماسی» در ماه مارس (فروردین) در کافه «میلانو»، واقع در رستوران مجلل «جورج تاون» در واشنگتن رخ داد.

این رستوران، محفل ویژه  افراد معروفی چون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا  تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور است.

بر اساس این گزارش، در این نشست که به میزبانی «برایان هوک» رییس اداره طراحی‌های سیاسی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا و برخی دیگر از دیپلمات‌های خارجی چون «شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین و برخی اصحاب رسانه‌های آمریکایی حضور داشتند.

آن‌طور که منابع مطلع گفتند نتانیاهو و همسرش درحالی که برای دیداری سه روزه  به واشنگتن رفته بودند در جریان حضور در نشستی با میزبانی هواداران رژیم صهیونیستی، با تقاضای شرکت در شام دیپلماسی با میزبانی برایان هوک مواجه شدند. نتانیاهو ظاهرا بعد از حضور در این مراسم و گذراندن مدت زمانی، حین خروج با 2 سفیر امارات و بحرین دست داده است.

گفته می‌شود که  اسرائیل و امارات تاکنون این مسئله را برملا نکرده‌اند. سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی و امارات در آمریکا نیز تاکنون از اظهارنظر دراین زمینه خودداری کرده‌اند.

آسوشیتدپرس با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه ملاقات‌های مخفی اینک به تدریج درحال علنی شدن است، به نقل از «دان شاپیرو» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت که شدت یافتن روابط تل آویو با برخی اعراب  مبدل به رازی سرگشاده شده  که البته «فرایندی شکننده» است.

بر این اساس، نتانیاهو اغلب از رشد روابط توام با احتیاط  تل آویو با برخی اعراب منطقه سخن می‌گوید. بحرین نیز در راستای بهبود روابط با تل آویو، سال گذشته هئیتی متشکل از نمایندگان ادیان را به سرزمین‌های اشغالی گسیل داشت و حتی «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه این کشور نیز هفته گذشته در پیامی توییتری از حمله تل آویو به مواضع سوریه حمایت کرد.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های فراوانی از دیدارهای محرمانه مقام‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به ویژه عربستان منتشر شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها