پروژه جدایی سعودی‌ها از AFC کلید خورد/فدراسیون من درآوردی از سوی عربستان به نام«جنوب غرب آسیا»!

پروژه جدایی سعودی‌ها از AFC کلید خورد/فدراسیون من درآوردی از سوی عربستان به نام«جنوب غرب آسیا»!
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 10:16

سعودی ها به همراه هم پیمانان خودشان پروژه جدایی از AFC را کلید زدند و فدراسیون من درآوردی به نام «جنوب غرب آسیا» به وجود آوردند.

العالم _ ایران / ورزشی

در حالیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با ریاست شیخ سلمان بحرینی در این چند سال گذشته این سازمان بین المللی فوتبال را با شعار «وحدت و یکپارچگی آسیا» پیش می برند ولی به نظر می رسد سعودی ها به کار خودشان برای ایجاد تفرقه و تجزیه پذیری در فوتبال ادامه می دهد و توجهی به شعار AFC ندارند.

روزنامه الریاضیه عربستان خبر داد که ترکی آل شیخ، رئیس هیئت ورزش سعودی و رئیس کمیته المپیک کشورهای عربی از تاسیس «فدراسیون فوتبال جنوب غرب آسیا» به مرکزیت جده خبر داد که عادل عزت، رئیس فدراسیون عربستان ریاست این فدراسیون جدید را به دست گرفته است.

این فدراسیون من درآوردی سعودی متشکل از 10 کشور که عبارتنداز: عربستان، کویت، بحرین، امارات، یمن، پاکستان، هند، بنگلادش، سریلانکا و مالدیو هستند.

این اقدام سعودی ها به تشکیل فدراسیون جدید با حضور در میان کشور آسیایی به نوعی اعلام آنها برای جدایی از AFC است. پیش از این نیز عربستان به خاطر مشکلاتی سیاسی که با ایران و قطر داشت چنین ادعاهایی را کرده بود و خواستار جدایی از AFC شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها