ظریف: به زودی مشخص خواهد شد که چطور 1+4 می‌تواند منافع ایران را تضمین کند

ظریف: به زودی مشخص خواهد شد که چطور 1+4 می‌تواند منافع ایران را تضمین کند
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 14:17

وزیر خارجه ایران با تاکید بر دیدارهای خوب و سازنده‌ خود در پکن و مسکو، درباره رایزنی‌هایش با طرف‌های 1+4 برای تضمین منافع برجامی تهران اظهارنظر کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

وزیر خارجه ایران در پیامی توئیتری درباره دیدارهای اخیر خود در چین و روسیه و رایزنی‌هایش درباره برجام گفت که «به زودی مشخص خواهد شد که چطور گروه ۱+۴ می‌تواند منافع ایران در برجام را تضمین کنند.

محمد جواد ظریف که امروز دوشنبه در مسکو با همتای روس خود دیدار داشت، توئیت کرد: «دیدارهای خوب و سازنده‌ای با همتایان خودم در پکن و مسکو داشتم و عازم دیدار با نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزرای سه کشور اروپایی در بروکسل هستم».

وزیر خارجه ایران افزود: «به زودی مشخص خواهد شد که چطور 1+4 می‌توانند منافع ایران را در برجام تضمین کنند و این دستاورد بینظیر دیپلماسی را حفظ کنند».

ظریف در حالی به بروکسل می‌رود که پیشتر سفیر ایران در انگلیس گفته بود: نخست‌وزیر بریتانیا به روحانی اطلاع داده که سه کشور اروپایی سه‌شنبه در بروکسل بسته‌ای از پیشنهادات را برای حفاظت از اجرای برجام و اطمینان به ایران برای بهره‌مندی از منافع توافق به ظریف ارائه می‌دهند».

سه شنبه هفته گذشته به دنبال خروج آمریکا از برجام در سخنرانی دونالد ترامپ، مقام‌های ایرانی بارها تاکید کرده‌اند دیگر طرف‌های توافق باید منافع تهران را تضمین کنند.

پربیننده ترین خبرها