ابوالغیط: همراهی برخی کشورها با آمریکا در قدس اشغالی «شرم‌آور» است

ابوالغیط: همراهی برخی کشورها با آمریکا در قدس اشغالی «شرم‌آور» است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 19:57

دبیرکل اتحادیه عرب مشارکت برخی کشورها در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را «شرم‌آور» خواند.

العالم - فلسطین اشغالی 

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه شماری از کشورها با نگاهی مسئولانه به قانون، جامعه جهانی و حقوق فلسطینیان از مشارکت در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس خودداری کرده‌اند، تأکید کرد: «شرم‌آور است که می‌بینیم برخی کشورها با آمریکا و اسرائیل در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی که اقدامی بر خلاف قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است، همراهی می‌کنند.»

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین همه کشورها را به پایبندی به اصول، عدم تسلیم شدن در برابر فشارها و مشوق‌ها و اجتناب از اتخاذ هر گونه تصمیمی که حقوق ملت فلسطین را خدشه‌دار می‌کند، فراخواند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابوالغیط اظهار داشت که «افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی اقدامی بسیار خطرناک است که گمان می‌کنم آمریکا تبعات حقیقی آن برای غیرنظامیان را درک نمی‌کند».

وی اشاره کرد که طرف فلسطینی شانه‌خالی کردن آمریکا از ایفای نقش تاریخی به عنوان میانجی‌گر بی‌طرف در منازعه فلسطینی و اسرائیلی را احساس می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص شهادت شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست نیز تصریح کرد که شهادت فلسطینیان زنگ خطر و هشداری برای همه کشورهایی است که با مواضع غیر اخلاقی و غیرقانونی در قدس همراهی می‌کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها