شورای عالی سیاسی یمن:

انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلان جنگ علیه امت اسلامی است

انتقال سفارت آمریکا به قدس اعلان جنگ علیه امت اسلامی است
دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 21:36

شورای عالی سیاسی یمن روز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اعلام کرد: این اقدام به معنی اعلان جنگ علیه امت عربی و اسلامی است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، شورای عالی سیاسی یمن افزوده است: بی اعتنایی دولت های عربی به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی که در چارچوب طرح معامله قرن آمریکا انجام شد، عواقب وخیم و بی حد و حصری دارد.

شورای سیاسی یمن با محکوم کردن شدید اقدام آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس تاکید کرد: تمام اراضی فلسطینی سرزمین عربی اسلامی است که از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده و قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

در این بیانیه تاکید شده است که تمام تلاش ها برای حل و فصل مساله فلسطین به شکست انجامیده است. امروز آغازی بر قیام مردم منطقه و همه مردم آزاده جهان برای بازپسگیری حقوق و سرزمین های عربی و اسلامی خواهد بود.

جهموری یمن از کشورهای عربی و اسلامی خواسته است تا در مواضع خود در قبال سیاست های متکبرانه و سلطه طلبانه آمریکا به سرعت تجدید نظر کنند.

شورای عالی سیاسی یمن در پایان از کشورهای عربی و اسلامی خواسته است تا سفارت های آمریکا را در این کشور در اعتراض به این اقدام آمریکا تعطیل کنند.

امروز، دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اجرا شد. 

مردم فلسطین در غزه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و روز نکبت (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) تظاهرات بزرگی در مرز این باریکه و سرزمین های اشغالی برگزار و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست های آمریکا اعتراض کردند.

براساس آخرین آمار تاکنون 52 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و دو هزار 410 نفر زخمی شدند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها