کاهش 12.1 درصدی واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه آوریل

کاهش 12.1 درصدی واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در ماه آوریل
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 08:14

بر اساس بررسی داده‌های گمرکی، واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران در ماه آوریل در قیاس با مدت مشابه سال قبل، 12.1 درصد کاهش یافت؛ در حالی که در همین بازه زمانی، واردات نفت این کشور از روسیه در قیاس با آوریل سال گذشته بیش از دو برابر شد.

العالم _ آسیا

رویترز گزارش داد؛ در ماه آوریل امسال، کره‌جنوبی 1.24 میلیون تن نفت خام (معادل روزانه 303 هزار و 25 بشکه نفت) از ایران وارد کرد؛ درحالی‌که این رقم در ماه آوریل سال گذشته 1.41 میلیون تن بود.

کره‌جنوبی پنجمین واردکننده بزرگ نفت جهان است و از سال 2016 و همزمان با لغو تحریم‌های ایران، واردات نفت خود از ایران را افزایش داده است. نفت خام ایران بیشتر در قالب نفت سبک به کره‌جنوبی صادر می‌شود. اما امسال ایران نفت کمتری به کره‌جنوبی صادر کرده که یکی از دلایل آن همکاری با اعضای اوپک به منظور کنترل بهای جهانی طلای سیاه است.

 همچنین بروز نگرانی‌هایی درباره بازگشت تحریم‌های ایران از سوی آمریکا سبب شده است تا برخی از خریداران نفت در کره‌جنوبی به دنبال عرضه‌کنندگان دیگری باشند.

همچنین در 4 ماه نخست امسال، واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران 34 درصد کاهش یافت و به 4.69 میلیون تن (معادل روزانه 286 هزار و 308 بشکه) رسید.

 

پربیننده ترین خبرها